18 Ekim 2013 Cuma

J. Bnb. Taşçı'dan onurlu red: "50 bin lira sizin olsun"

Binbaşı Taşçı, onurlu reddini Aydınlık'a gönderdiği mektupta açıkladı.


Balyoz tertibi ile 13 yıl 4 ay hapis cezası verilen Jandarma Binbaşı Özgür Ecevit Taşçı'nın maaşı kesildi. Hem suçsuz yere ceza yedi, hem de ailesi açlığa mahkum edildi. Aile boyu ceza.

***********

‘İstifa et, 50 bin TL senin olsun’

Jandarma Genel Komutanlığı'nın görevlendirdiği bir Albay, Binbaşı Taşçı'yı Hasdal Esirevi'nde ziyaret etti.
"25 hizmet yılını doldurmadın. İstifa et, 50,000 TL ikramiye al. Yoksa ikramiye alamazsın." teklifinde bulundu. Ve, Binbaşı adına hazırlanmış olan istifa dilekçesini, imzalaması için uzattı.

***********

Binbaşı Taşçı'nın cevabı:

"İstifa etmiyorum. 50,000 TL ikramiyenizi de istemiyorum.
Genelkurmay Başkanı, Başbakan ve Cumhurbaşkanı tarafından imzalanacak olan Silahlı Kuvvetler'den ihraç kararnamemi, kul hakkının nasıl yenildiğinin bir belgesi olarak ömür boyu şerefle taşıyacağım.

Lütfen bu ikramiyeyi Balyoz soruşturmasını başarı ile yürüten Emniyet mensuplarına ödül olarak veriniz."

***********

Binbaşının Aydınlık'a gönderdiği mektuptan bölümler:

'Çetenin araştırılmasına yanıtsız kaldılar'
Yargıtay 9'uncu Ceza Dairesi tarafından açıklanan 'Balyoz Davası' kararı, Türkiye'de hukukun tamamen egemen ideolojinin ve/veya hükümet erkini yetki dışı kullanma gayretinde olan alternatif yapılanmaların kontrolü altında olduğunu kesin olarak ortaya koymuştur.
Dava sürecinde tarafıma ve diğer Jandarma personeline isnat edilen belgelerin nereden, nasıl, ne zaman ve kimler tarafından çıkarılarak komplo çetesine servis edildiğinin araştırılması ve masumiyetimizin ortaya konulmasına yönelik yaptığımız başvurulara, Jandarma Genel Komutanlığı tarafından "konuya ilişkin adli bir soruşturma yürüdüğünden herhangi bir idari tahkikat ve işlem yapılamayacağı" şeklinde yanıt verilmiştir. Her Jandarma subayı şunu çok iyi bilir ki; Jandarma içerisinde meydana gelen her olayda adli soruşturmaya paralel olarak mutlaka idari tahkikat yürütülür.
'Masum olduğunuza inanıyoruz diyenler...'
Hasdal Cezaevi'ne ziyarete geldiklerinde "sizlerin masum olduğunuza inanıyoruz" şeklinde beyanda bulunan üst düzey yetkililer tarafından hiçbir işlem yapılmamış, yapılamamış, yaptırılmamıştır.
Jandarma Genel Komutanlığı'nın üst düzey yetkilileri masumiyetimize inandıklarını beyan etseler de, masumiyetimizi ispatlamaya yönelik hiçbir girişimde bulunmadıklarından, zerre kadar bilgim olmayan dijital veriler nedeniyle gerekçe gösterilmeden mahkûm edildim.
Ama komutanlarımın hakkını yemek istemem.
9 Ekim 2013 tarihinde kararın açıklanmasından bir gün sonra, 13 yıl 4 ay hapis cezamın onanmasına giden süreçte kılını kıpırdatmayan Jandarma Genel Komutanlığı, İstanbul Jandarma Bölge Komutanlığına verdiği emirle burada görevli Personel Şube Müdürü Albayı, elinde adıma hazırlanmış istifa dilekçesi ile Hasdal Cezaevine göndererek istifa etmemi teklif etti.
Karardan bir gün sonra, hâlihazırdaki İstanbul Jandarma Bölge Komutanı'nın nezaketen "geçmiş olsun" ziyaretinde bulunacağını beklerken görevlendirilen Albayın "Sen 25 hizmet yılını doldurmadın, istifa et, yoksa ikramiye alamazsın" şeklindeki teklifiyle karşılaştım.
Sağ olsunlar özlük haklarımı düşünmüşler. Ben de görevlendirilen Albay'a "İstifa etmiyorum. Bunca yıllık hizmetim karşılığında Devletin bana vereceği 50 bin lira ikramiyenizi de istemiyorum. Ben Genelkurmay Başkanı, Başbakan ve Cumhurbaşkanı tarafından imzalanacak olan ve Silahlı Kuvvetlerden ihraç edileceğim kararnameyi hayatım boyunca kul hakkının nasıl yenildiğinin bir belgesi olarak şerefle taşıyacağım" şeklinde yanıt vererek görüşmeyi sonlandırdım.
'Bana vereceğiniz ikramiyeyi emniyete verin'
Sayın yetkililerden rica ediyorum. Lütfen bana vereceğiniz ikramiyeyi ödül olarak Balyoz soruşturmasını başarı ile yürüten emniyet mensuplarına veriniz. Yalnız Sayın Başbakana danışmayı ihmal etmeyin.
Aydınlık, 18 Ekim 2013

arşiv:
Deniz Kuvvetleri'nde Balyoz tertibine isyan istifaları 17 Ekim 2013
Ora. Nusret Güner: Sessiz kalan düşmandır 12 Ekim 2013
Alb. Bora Serdar: Silah arkadaşlarımızı tarih affetmeyecek 12 Ekim 2013
Yılların CHP'lisine Bay Kemal darbesi 20 Temmuz 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder