21 Haziran 2026 Pazar

Bay Kemal'e 6 OK yol haritası - Bölüm 4: Atatürk'ün KİT'leri


12 Eylül Turgut Özal - Kenan Evren darbesinin, yani Amerikan emperyalizminin dayattığı "özelleştirme" uygulamasının Türk ekonomisini çökertme hedefli olduğu bir kez daha kanıtlandı.

12 Eylül'den bu yana gelen tüm Hükümetler özelleştirme yaptı. Hiç birisi de (sözde Atatürkçü CHP dahil) "Atatürk'ün bin bir emekle kurduğu bu KİT'leri neden satıyoruz?" demedi.

Şeker fabrikaları, TEKEL, Sümerbank, TÜPRAŞ, Demir Çelik Fabrikaları, SEKA, aklınıza gelen her şey haraç mezat satıldı.

ANAP (Özal), DYP-SHP, DYP-CHP, Refah-Yol, ANAP-DSP-MHP ve son olarak Ak Parti 12 Eylül'ün tüm emirlerini canla başla uyguladılar. 

Sözde 12 Eylül'e karşı açıklamalar yaptılar, "12 Eylül Darbe Anayasası değişmeli" dediler, Kenan Evren'leri sözde yargıya verdiler, ama 12 Eylül'ün tüm emirlerini -özelleştirme dahil- uyguladılar ve hiç utanmadılar.

Ak Parti'nin özelleştirme uygulamalarını CHP: "Çok ucuza satıyor" diye eleştirdi, özelleştirmenin kendisine karşı çıkmadı.

+++

2015'de özelleştirilen Soma Termik Santrali bugün iflas etti.

"Devlet verimsiz işletiyor, özel sektör kar etmek için verimli işletir." savı bir kez daha çürüdü.

Vatan Partisi Genel Sekreteri Özgür Bursalı açıkladı.

Santral, özel bir şirket olan Konya Şeker A.Ş.'ye 685 milyon dolar bedelle satıldı.

Özelleştirmeden önce, devlet yönetiminde iken 1 milyar TL olan borcu şimdi 20 milyara çıktı.

Düzenli şekilde her yıl kâr ederken, şimdi borca battı.

Devlet yönetiminde iken Türkiye'nin en büyük 80 kuruluşu arasında iken şimdi 322. sıraya düştü.

5,1 milyar kilowatt olan yıllık enerji üretimi 1,5 milyara düştü.

Türkiye'nin elektriğinin %7'sini karşılayan santral son günlerde ancak %0,3'ünü karşılıyordu.

Konya Şeker, TKİ'den (Türkiye Kömür İşletmeleri) 450 milyon dolarlık kömür aldı, ödeme yapmadı. Devlet zarar etti.

Sonunda özel şirket "Bu işi yürütemiyoruz" diyerek santrali kapatma kararı aldı. 


Vatan Partisi Genel Sekreteri Özgür Bursalı'nın basın açıklamasının video kaydı


Vatan Partisi: Santral kapatılmasın, kamulaştırılsın.
Üretim devam etsin.

+++

Arınma Listesi Öneri No:6

CHP Manisa Milletvekili Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, durumun ciddiyetine dikkat çekerek santralin kamulaştırılması ve mağduriyetlerin giderilmesi için iktidara acil çağrı yaptı.

Şimdi Sayın Kılıçdaroğlu'na 6 OK hedefinde aşması gereken bir engeli anımsatıyoruz: Atatürk'ün binbir emekle meydana getirdiği ve Amerikancı hükümetler tarafından haraç mezat satılan KİT'leri geri almak.

Bu konuda kendisine yardımcı olmak amacıyla Vatan Partisi Milli Hükümet Programı'nın ilgili maddesini sunuyorum:

"Milli Hükümet Programı Madde35: 
Özelleştirmeye Son, KİT’lerin Verimli Kılınması

Özelleştirme kapsamında bulunan ve yürütülen bütün işlemler derhal durdurulacaktır. Özelleştirme kapsamına alınan ve özelleştirilen, ortaklık yapısı kısmen ya da tamamen değiştirilerek yönetimi yabancı sermaye ve işbirlikçilerine veya yerli sermayeye devredilen ya da bunlarla paylaşılan İktisadi Devlet Teşekkülleri, Kamu İktisadi Kuruluşları ve bunların iştirakleri yeniden kamulaştırılacaktır. Özelleştirmeyle ilgili bütün işlemler ayrıca soruşturulacaktır.

İktisadi Devlet Teşekküllerini, Kamu İktisadi Kuruluşlarını ve bunlara ait iştirakleri verimli hale getirmek için, gerekli kaynaklar bütçeden karşılanacak ve Devlet Yatırım Bankası yeniden örgütlenecektir."

Sayın Kılıçdaroğlu,

Bir CHP Milletvekilinin yalnızca Soma için iktidara çağrı yapması yeterli değildir. Bu çağrıyı bizzat siz yapmalısınız.

CHP eğer gerçekten Atatürk'ün partisi olma yoluna girecekse, 6 OK'a yönelmek istiyorsa, DEVLETÇİLİK OKU'nun gereği olarak CHP Programı'na yukarıda verdiğimiz Vatan Partisi Programı'ndaki gibi bir madde koymalıdır. 

Atatürk'ün KİT'leri devlet yönetimine geri dönmelidir.
Özelleştirmeye son verilmelidir. 12 Eylül dönemi bitirilmelidir.

Bu, size 6 numaralı önerimizdir.

+++

Özgür Bursalı:

SOMA’NIN CAN DAMARI KESİLİYOR

TKİ borca batarken, santrali işleten firma parasını ödemediği kömürden ürettiği elektriği satarak ciddi gelir elde etti.

Özel çıkar uğruna kamu kurumumuz olağanüstü zarar etti.

TKİ kömür vermeyi kesti.

Santral kapalı kaldı.

Madenler ürettikleri malı satamaz hale geldi.

Maaşlar ödenmedi, işten çıkarmalar başladı.

Nakliyeciler çöktü.

Esnaf sıkıntı yaşadı.

Soma’nın ekonomisi derinden sarsıldı.

İşte özelleştirme manzarası:

Santral batıyor.

TKİ batıyor.

Hatta santrali işleten firma dahi büyük zarara uğruyor.

İşçi ekmeğinden oluyor, Soma kaybediyor, Türkiye kaybediyor.

Özetle Soma Termik Santrali’nin sonunu özelleştirme politikaları getirmiştir.

Yakın zamanda Soma’da faaliyet yürüten Yeni Anadolu Madencilik üretime son verdiğini açıklamıştı. 1361 işçi kapının önüne konuldu. Görünen o ki başka ocaklar da kapanacaktır.

10 bin işçinin kapı önüne konulma tehlikesi vardır.

Bunun altından nasıl kalkacaksınız?

Türkiye’nin üretimine, istihdamına, güçlenmesine, zenginleşmesine, binlerce maden ve santral çalışanını kapıya atarak mı katkı sunacaksınız?

https://www.aydinlik.com.tr/haber/vatan-partisi-genel-sekreteri-ozgur-bursali-soma-termik-santrali-derhal-kamulastirilsin-580774

+++

Yol Haritası arşivi:

+++

CHP’de 2 çizgi kavgası: Mandacılığa karşı Tam Bağımsızlık 

+++


18 Haziran 2026 Perşembe

Boşuna uğraşma İbrahim Kalın, ABD'yi kurtaramazsın.


Bütün kurumlar içinde olduğu gibi siyasi partiler içinde de milli kuvvetler ile mandacılar (Atlantikçiler, yani NATO'cular) arasında keskin bir mücadele sürmektedir.

CHP içinde Özel-İmamoğlu ile Kılıçdaroğlu arasındaki,
MHP içinde MHP'yi bölenlerin  (İYİ Parti, Zafer, Anahtar) 
tarafında olanlarla Bahçeli arasındaki mücadele sertlik bakımından diğer partilerden önde gitmektedir.

Ak Parti ve Hükümet içinde de Türkiye'nin NATO zincirinden kurtulma ve Avrasya'ya yönelerek Rusya - Çin - İran ile ittifak kurma yönündeki ilerleyişine çelme takanlar var. Ak Parti içindeki mücadele sertlik bakımından CHP ve MHP'den sonra gelmektedir ama ülkemizin kaderi açısından onlardan daha belirleyicidir. Çünkü Ak Parti iktidardadır.

+++

MİT (Milli İstihbarat Teşkilatı) Başkanı İbrahim Kalın çelme takanların başında geliyor.

Doğu Perinçek:
"Amerika'yı kurtaramazsın İbrahim Kalın  "
Video kaydı
Genel Başkanımız Dr. Doğu Perinçek: “İbrahim Kalın öyle formülasyonlar üretiyor ki:
‘ABD evet, kuvvet kaybediyor ama hâlâ çok güçlü’ vs.
ABD çöküyor ve batıyor. Onu kurtaramazsınız.”

Bant çözümü:

"Savaşın başında 'İran yenilecek' dediniz. Utanmıyor musunuz şimdi? Bu bilgilerle mi Türkiye'yi yöneteceksiniz?

Dışişleri Bakanlığı 'İran yeniliyor' dedi. Riyad'da İsrail yandaşı bildirilere imza atıyordunuz. Şimdi, ne yapacaksınız? Utanmıyor musunuz bu milletin yüzüne bakmaya?

Böyle bir dış politika ile, böyle bir güvenlik anlayışı ile Türkiye nereye gider? Devlet içinde Türkiye-Rusya-Çin-İran İttifakı diyen vatansever bir güç var, yani devletin çekirdeği. Bir de adı Türkçe, Çağrı Erhan (Cumhurbaşkanlığı Başdanışmanı) gibiler var. Onu değil, onu tayin edenleri hedef alıyoruz. Tayin edenlere (Cumhurbaşkanına) diyoruz ki: Bunların işine derhal son verin.

İbrahim Kalınlar da (MİT Başkanı) öyle bir formülasyonlar üretiyorlar ki, 'ABD evet, kuvvet kaybediyor ama hala çok güçlü' falan. Yahu, Amerika'yı kurtaramazsın İbrahim Kalın. Amerika çöküyor ve batıyor, kurtaramazsınız."

Riyad Bildirisi için bakınız:
Utanç bildirisine Perinçek'ten kınama: 

Dışişleri Bakanı Hakan Fidan'ın 
İran'a "Teslim ol" çağrısı için bakınız:
Doğu Perinçek kazandı, Hakan Fidan kaybetti 

+++

Cumhurbaşkanlığı Başdanışmanı Çağrı Erhan'a
danışanın vay haline



Hem Başdanışman, hem de Cumhurbaşkanlığı Güvenlik ve Dış Politikalar Kurulu Başkanvekili. Vay başımıza gelenler. 

+++

Doğu Perinçek, Cumhurbaşkanımıza sordu:
"Çağrı Erhanlara neden maaş veriyorsunuz?
Sizi aldatsın, Trump'ın güdümüne soksun diye mi?
Danışmanı Çağrı Erhan olanlar Türkiye'yi yönetemez
ve Türkiye'nin başında kalamaz."
Video kaydı

Çağrı Erhanlara neden maaş veriyorsunuz?
Sizi aldatsın, Trump'ın güdümüne soksun diye mi? Danışmanı Çağrı Erhan olanlar Türkiye'yi yönetemez
ve Türkiye'nin başında kalamaz.
0:09 / 3:05

"Bravo Çağrı Erhan'a. "NATO dünya tarihinde kurulmuş en başarılı ittifak" dedi. 

İşte NATO'nun başarıları:
Eşref Bitlis'i öldürdü
Muhsin Yazıcıoğlu'nu öldürdü
12 Mart darbesini yaptı
12 Eylül darbesini yaptı, bunlar başarı.

15-16 Temmuz'da, Çağrı Erhan'lar ağlasın, NATO başaramadı
TSK ve Türk Milleti onların NATOlarını, Gladyolarını ezdi.
Çağrı Erhan cevap versin: Niye başaramadı?
Onların NATOsu İRAN'ı niye yenemedi?
Niye bir avuçluk GAZZE toprağını işgal edemedi?

Çağrı Erhanlara kumanda edenlere de söylüyorum.
Türk Devleti bunlara, 'Türkiye'nin düşmanı ejderhadır' diyen adamlara nasıl maaş verir ya? (Ejderha = Çin)
Trump'ın güdümüne girmek için illa Çağrı Erhan'lara maaş mı vermek gerekiyor?

Sayın Cumhurbaşkanımıza da bunu arz ediyorum.

Amerika'da eğitilmiş bu adamlarla mı Genelkurmaylık oluşturacak ta Türkiye'yi savunacak?"

+++

Video kaydı
@Dogu_Perincek
Türkiye'yi yönetenleri dinliyorum, 7-8 Temmuz'da Ankara'daki NATO Zirvesi'nden ötürü ABD ve NATO güzellemesine başladılar. Siz bu savaşı görüp yaşamadınız mı, kimi aldatacaksınız?
0:21 / 1:51

"Türkiye'yi yönetenleri dinliyorum. 7-8 Temmuz'da Ankara'ya geliyorlar ya, NATO toplantısı için, bir NATO övgüsüdür, bir Amerika cilalamasıdır başladı 2-3 gündür. 

Siz bu savaşı (ABD-İran) yaşamadınız mı, görmediniz mi, kimi kandıracaksınız ey Türkiye'nin yöneticileri. 'Evet dengeler değişiyor ama ABD yine çok güçlü' falan...

Hatta utanmadan: 'Bize tehdit ejderha'. Çin diyemiyorlar.

Bakın biz 'Türkiye'ye tehdit ABD, İsrail' diye açıkça söylüyoruz.
Onlar Çin diyemiyor, 'ejderha'. O kadar korkaklar.

Milli Güvenlik bilmem neleri, MİT adına konuşan adamlar, hatta 'Doğu Türkistan' diye Çin'e batıran konuşmalar. 

Kekeme halindeler. Doğru dürüst konuşamıyorlar bile.
Türkiye'nin güvenliği konusunda kendileri güvensiz.
Güven veren bir tutum içinde değiller.
Türkiye'ye tehdit ejderhadan geliyormuş.
Niçin Çin diyemiyorsun? Çünkü utanıyorsun Türk Milleti'nden.
Türk Milleti tehdidin nereden geldiğini biliyor. Çin'den Rusya'dan gelmediğini biliyor, hatta onların dostluğunu kazanmadan tehdide göğüs geremeyeceğimizi biliyor.

İşte o nedenle MHP "Türkiye - Rusya - Çin - İran İttifakı" diyor.

+++

Burada Ak Parti'nin çok büyük bir sorunu var.
Video kaydı: 
Düşmanı ejderha diye, Rusya diye tarif ettikleri zaman veya Karadeniz'de Türk balıkçı gemisi ve Türk tankeri Ukrayna tarafından vurulduğu zaman kafasını öteki tarafa çevirenlerle nasıl Türkiye'yi yöneteceksin? Türkiye'nin güvenliğini nasıl sağlayacaksın?
0:32 / 4:07

"Dolayısıyla burada Ak Parti'nin çok büyük bir sorunu var.
Bunlar entelektüel mi? Kurmay mı? Hesap kitap biliyor mu?Ellerinde bir terazi var mı, dünyadaki kuvvetleri tartan?

Bunlarda vicdan var mı? Çağrı Erhan'da  veya onun gibilerde vicdan var mı? Düşmanı doğuda gösteren, ABD'nin üstünü örten, Doğu Akdeniz'deki ABD-İsrail donanmalarını, namlularını görmeyen adamlarda vicdan var mı?

Ege Adaları'ndaki, Ege kıyılarındaki silah yığınağını görmeyen insanlarda bir Türk vicdanı var mı? Amerika'dan başka ne var bunlarda? 2025 Mayıs'ında yapılan manevraları (NATO'nun Meriç'i geçerek Türkiye'ye girme tatbikatı) görmeyen insanda hangi uzmanlık var?

Kim bunları MİT'in başına getiriyor?
Yalan söyleyen adamlarla Türkiye'nin güvenliği sağlanabilir mi? ABD namlularının üzerini örten adamlarla. Onları oraya kim tayin ediyor? 

NATO Zirvesi'ni kim Ankara'da davet ediyor.
Cenaze töreni için mi davet ediyorsunuz ey Türkiye Hükümet yöneticileri. NATO'nun cenazesini sen mübarek Anadolu toprağı altına gömebilir misin? O cenazenin atılacağı yer Atlas Okyanusu. Ayağına taşları bağlarlar, orada, kurdukları yerde denize atarlar.

Türkiye bunu kaldırır mı? Kim sizi sırtında taşır?
Siz bu NATOculukla, Amerikaperverlikle Türkiye'nin başında kalabilir misiniz?

Daha dün Amerika'nın Ukraynası Karadeniz'de balıkçı gemimizi, tankerimizi vuruyor. Ya, bunu görmeyen bir Türk Devleti olur mu? Kendisine silah sıkanı, gemisini vuranı görmezden gelip kafasını çeviren Türk Yönetimi, Türk Hükümeti olur mu?"

+++

Ukrayna'nın gemilerimizi vurup bir Türk balıkçısı ile dört Azerbaycan Türkü gemiciyi şehit etmesi konusunda ayrıntılı bilgi için bakınız:
Erdoğan'ın Ukrayna bozgunu 

+++

NATO'nun Meriç Nehri'ni geçip Türkiye'ye girme tatbikatı konusunda ayrıntılı bilgi için bakınız:
Tabi tabi, tatbikatta NATO yok, hedef Türkiye değil, ya bu ne? 

+++

NATO Zirvesi için bakınız:
Bay Kemal'e önerimiz Bölüm 3: NATO - TRÇİ 
+++