25 Temmuz 2013 Perşembe

Ağaç Katili Parti AKP - 2 : Üçüncü Köprü

İstanbul Boğazı'na yapılmakta olan 3. Köprü kaçak çıktı.

                                                   Aydınlık, 12 Temmuz 2013
 
Bekir Batu'nun haberi:
 
3. Boğaz Köprüsü'nün imar planlarında ve projede belirtilen yerde yapılmadığı, yanlış bir güzergahta yapılmaya başlandığı ortaya çıktı. Köprü ile ilgili tüm imar planları iptal edildi.
 
Bakan Binali Yıldırım'ın imzaladığı 11 Haziran 2013 tarihli iptal kararı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ve güzergahtaki 15 ilçe belediyesine gönderildi.
 
Yüzbinlerce ağacın yok yere katledildiği anlaşıldı. "Bağlantı yolları buradan geçecek" denilerek yüzbinlerce ağaç kesildi. Ancak, bağlantı yolları oralardan geçmiyordu. Ağaçlar boş yere kesilmiş oldu. Şimdi bunun günahı kime yazılacak?
 
Ağaç Katili Parti bu günahı üstlenebilir mi, omuzları bu yükü kaldırır  mı?
 
Ağaç Katili Parti AKP'nin hükümet kurması, züccaciye dükkanına giren fil misali ülkeye zarar vermektedir. Geri döndürülmesi (telafisi) mümkün olmayan zarar.

                                                        Sarıyer Garipçe
 
Sarıyer Garipçe'de yok yere kesilmiş olan yüzbinlerce ağaç yol kenarlarına dizildi.
Bakanlığın iptal kararı üzerine tüm çalışmaların yeni güzergah belirleninceye kadar durdurulması gerekiyordu.
Oysa, orman katliamı devam ediyor. Dev kamyonlara ve TIRlara yüklenen ağaçlar hızla bölgeden uzaklaştırılıyor.
Bakanlığın iptal kararı verdiği 11 Haziran'dan sonra durması gerekirken devam eden çalışmalar suç kapsamına girmiş oldu. Ancak yandaşlara "Suç işliyorsun" diyebilecek babayiğit nerede?
Ağaç Katili Parti bunun hesabını verebilecek mi?


                                 Sarıyer'de açılan yol için binlerce ağaç katledildi
 
İmar planları niçin iptal edildi?
1,5 milyar dolar gibi bir paranın kamulaştırma bedeli olarak güzergah üzerindeki tapulu arazilerin sahiplerine ödenmesi gerekiyordu.
Müteahhit firma feryadı bastı: "Bu kadar parayı niçin vereyim, imar planını değiştirin, güzergahı tapulu arazilerden değil, devlete ait ormanlık alanlardan geçirin."
Ağaç Katili Parti yandaş müteahhitin bir dediğini iki eder mi?
Bakanlık "Yanlış güzergahta yapmışız, iptal ettim, yeni güzergah belirleyeceğim" deyiverdi.
Yani, güzergah aslında yanlış değildi. Yandaş müteahhitin isteği üzerine yanlış oluverdi. 

                    Geri döndürülemeyecek şekilde boş yere katledilen peyzaj

                Boş yere katledilen burun. Çirkinleştirilen dünya harikası Boğaz...
 
Kaçak köprü için 5 milyon fidanı yok ettiler
 
Orman izni yok
Belgrad Ormanı Koruma Gönüllüleri Derneği Başkanı Abdülkadir Bilge:
"1 milyondan fazla ağaç kesildi, ıhlamur, kayın, meşe ve kestaneler katledildi, 5 milyonun üzerinde fidan yok edildi. Sonbahar beklenerek, bu fidanlar civar belediyelerin sınırlarına nakledilerek kurtarılabilirdi. Sorumlular cezalandırılmalı."
"3. Köprü ve 3. Havaalanı, İstanbul'un Nazım İmar Planı'nda yer almamaktadır. Köprünün ÇED Raporu yoktur, orman izinleri alınmamıştır. Eğer orman izni olsaydı, firmanın yüzde 3 oranında teminat yatırması gerekirdi. Halbuki yatırılmış değil. Demek ki ormanlar kaçak olarak tahrip ediliyor."
 
ÇED (Çevresel Etki Değerlendirme) Raporu yok
Her türlü bahane, torba kanun yolları denenerek ÇED Raporu düzenlenmesi önlendi.
 
Bakanı terletecek sorular
Bekir Batu sordu, Aydınlık 14 Temmuz 2013:
- 3. Boğaz Köprüsü’nü de kapsayan 414 kilometrelik projede yapılan sözde güzergâh kayması, müteahhit firmaya mali açıdan ne kadarlık bir kazanç sağladı? Güzergâhtaki sapma, Adapazarı’ndan başlayıp Tekirdağ’a kadar uzanan projenin neden sadece İstanbul sınırlarında yaşandı?
- Bakan Yıldırım’ın önce yalanladığı sonra da “Doğayı korumak için yapıldı. Mecburi sapmalar oldu” diyerek kabul etmek zorunda kaldığı imar planı iptali, 6 milyar dolarlık dev projenin ihalesinin iptaline kadar gidecek hukuki bir gerekçeye neden olmuyor mu? Bu büyük hata nedeniyle ihale şartnamesine aykırılık gerçekleşmiş, ihaleyi kaybetmiş diğer şirketlere de itiraz hakkı doğmuş olmuyor mu?
- İmar planları hazırlanlamadan önce projenin geçeceği bölgelerin fizibilitesi neden daha önceden sağlıklı bir şekilde yapılmadı? Güzergâh sapmasına gerekçe gösterilen doğal kaynaklarının varlığı neden işe başlandıktan sonra tespit edildi? Bu işte kimler görevini yapmadı?
- Kimi yerlerde yapılan ve 1.5 km’ye kadar varan güzergâh kaymaları, hangi bölgelerin ve arazilerin değerini arttırmıştır? Bu güzergâh kayması, kamulaştırma bedellerini genel olarak ne kadar etkilemiştir? Yaklaşık 1.5 milyar dolarlık kamulaştırma bedeli çıkartılan projede, kamulaştırma bedelinin düşürülmesi müteahhit firmaya ne kadarlık bir mali avantaj sağlamıştır? Özellikle Sarıyer Uskumruköy ve Beykoz hattındaki büyük kaymaların nedeni kamulaştırma bedellerinin metrekare fiyatının 1-2 bin dolar gibi yüksek fiyatlardan başlaması mıdır?
- İmar planlarının iptal edilmesiyle birlikte hukuksuz duruma düşen bölgedeki 3. köprü de dahil tüm çalışmaların, yeni planlar yapılıncaya kadar durdurulması gerekmiyor mu? Çalışmalar halen devam ettiğine göre burada resmen suç işlenmiyor mu?
- Halen yürütülmekte olan çalışmalar, projede belirtilen güzergâhta yapılmadığına göre, bundan sonra hazırlanacak yeni imar planları işlenen suçu kapatmak için mi şekillendirilecek? Böylece müteahhit firmanın yaptığı sözde güzergâh hatası resmen örtbas mı edilecek?
- Ulaştırma Bakanlığı böylesi önemli bir projede neden imar planlarının tamamını iptal ettirecek kadar büyük eksikleri daha önceden görememiştir, bundan sonra müteahhit firmanın benzer nedenlerle keyfi güzergâh değişikleri yapmayacağının garantisi var mıdır?
 
***********
Ağaç Katili Parti AKP - 1 : İstiklal, Gezi, AOÇ     24 Temmuz 2013
***********
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder