İstanbul Boğazı'na yapılmakta olan 3. Köprü kaçak
çıktı.
Aydınlık, 12 Temmuz
2013
Bekir Batu'nun
haberi:
3. Boğaz Köprüsü'nün imar planlarında ve projede
belirtilen yerde yapılmadığı, yanlış bir güzergahta yapılmaya başlandığı ortaya
çıktı. Köprü ile ilgili tüm imar planları iptal edildi.
Bakan Binali Yıldırım'ın imzaladığı 11 Haziran 2013
tarihli iptal kararı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ve güzergahtaki 15 ilçe
belediyesine gönderildi.
Yüzbinlerce ağacın yok yere katledildiği anlaşıldı.
"Bağlantı yolları buradan geçecek" denilerek yüzbinlerce ağaç kesildi. Ancak,
bağlantı yolları oralardan geçmiyordu. Ağaçlar boş yere kesilmiş oldu. Şimdi
bunun günahı kime yazılacak?
Ağaç Katili Parti bu günahı üstlenebilir mi, omuzları bu
yükü kaldırır mı?
Ağaç Katili Parti AKP'nin hükümet kurması, züccaciye
dükkanına giren fil misali ülkeye zarar vermektedir. Geri döndürülmesi
(telafisi) mümkün olmayan zarar.
Sarıyer Garipçe
Sarıyer Garipçe'de yok yere kesilmiş olan yüzbinlerce ağaç
yol kenarlarına dizildi.
Bakanlığın iptal kararı üzerine tüm çalışmaların yeni
güzergah belirleninceye kadar durdurulması gerekiyordu.
Oysa, orman katliamı devam ediyor. Dev kamyonlara ve
TIRlara yüklenen ağaçlar hızla bölgeden uzaklaştırılıyor.
Bakanlığın iptal kararı verdiği 11 Haziran'dan sonra
durması gerekirken devam eden çalışmalar suç kapsamına girmiş oldu. Ancak
yandaşlara "Suç işliyorsun" diyebilecek babayiğit nerede?
Ağaç Katili Parti bunun hesabını verebilecek
mi?
Sarıyer'de açılan yol için binlerce
ağaç katledildi
İmar planları niçin iptal edildi?
1,5 milyar dolar gibi bir paranın
kamulaştırma bedeli olarak güzergah üzerindeki tapulu arazilerin sahiplerine
ödenmesi gerekiyordu.
Müteahhit firma feryadı bastı:
"Bu kadar parayı niçin vereyim, imar planını
değiştirin, güzergahı tapulu arazilerden değil, devlete ait ormanlık alanlardan
geçirin."
Ağaç Katili Parti yandaş müteahhitin bir dediğini iki eder
mi?
Bakanlık "Yanlış güzergahta yapmışız, iptal ettim, yeni
güzergah belirleyeceğim" deyiverdi.
Yani, güzergah aslında yanlış değildi. Yandaş müteahhitin
isteği üzerine yanlış oluverdi.
Geri döndürülemeyecek şekilde boş
yere katledilen peyzaj
Boş yere katledilen burun.
Çirkinleştirilen dünya harikası Boğaz...
Kaçak köprü için 5 milyon fidanı yok
ettiler
Orman izni yok
Belgrad Ormanı Koruma Gönüllüleri Derneği Başkanı
Abdülkadir Bilge:
"1 milyondan fazla ağaç kesildi, ıhlamur, kayın, meşe ve
kestaneler katledildi, 5 milyonun üzerinde fidan yok edildi. Sonbahar
beklenerek, bu fidanlar civar belediyelerin sınırlarına nakledilerek
kurtarılabilirdi. Sorumlular cezalandırılmalı."
"3. Köprü ve 3. Havaalanı, İstanbul'un Nazım İmar
Planı'nda yer almamaktadır. Köprünün ÇED Raporu yoktur, orman izinleri
alınmamıştır. Eğer orman izni olsaydı, firmanın yüzde 3 oranında teminat
yatırması gerekirdi. Halbuki yatırılmış değil. Demek ki ormanlar kaçak olarak
tahrip ediliyor."
ÇED (Çevresel Etki Değerlendirme)
Raporu yok
Her türlü bahane, torba kanun yolları denenerek ÇED Raporu
düzenlenmesi önlendi.
Bakanı terletecek
sorular
Bekir Batu sordu, Aydınlık 14 Temmuz 2013:
- 3. Boğaz Köprüsü’nü de kapsayan 414
kilometrelik projede yapılan sözde güzergâh kayması, müteahhit firmaya mali
açıdan ne kadarlık bir kazanç sağladı? Güzergâhtaki sapma,
Adapazarı’ndan başlayıp Tekirdağ’a kadar uzanan projenin neden sadece İstanbul
sınırlarında yaşandı?
- Bakan Yıldırım’ın önce yalanladığı sonra da “Doğayı korumak için
yapıldı. Mecburi sapmalar oldu” diyerek kabul etmek zorunda kaldığı imar planı
iptali, 6 milyar dolarlık dev projenin ihalesinin iptaline kadar gidecek hukuki
bir gerekçeye neden olmuyor mu? Bu büyük hata nedeniyle ihale şartnamesine
aykırılık gerçekleşmiş, ihaleyi kaybetmiş
diğer şirketlere de itiraz hakkı doğmuş olmuyor mu?
- İmar planları hazırlanlamadan önce projenin geçeceği bölgelerin
fizibilitesi neden daha önceden sağlıklı bir şekilde yapılmadı? Güzergâh sapmasına gerekçe gösterilen doğal kaynaklarının varlığı
neden işe başlandıktan sonra tespit edildi? Bu işte kimler
görevini yapmadı?
- Kimi yerlerde yapılan ve 1.5 km’ye
kadar varan güzergâh kaymaları, hangi bölgelerin ve arazilerin değerini
arttırmıştır? Bu güzergâh kayması, kamulaştırma bedellerini genel olarak ne
kadar etkilemiştir? Yaklaşık 1.5
milyar dolarlık kamulaştırma bedeli çıkartılan projede, kamulaştırma bedelinin
düşürülmesi müteahhit firmaya ne kadarlık bir mali avantaj
sağlamıştır? Özellikle
Sarıyer Uskumruköy ve Beykoz hattındaki büyük kaymaların nedeni kamulaştırma
bedellerinin metrekare fiyatının 1-2 bin dolar gibi yüksek fiyatlardan başlaması
mıdır?
- İmar planlarının iptal edilmesiyle birlikte hukuksuz duruma
düşen bölgedeki 3. köprü de dahil tüm çalışmaların, yeni planlar yapılıncaya
kadar durdurulması gerekmiyor mu? Çalışmalar halen devam ettiğine göre burada
resmen suç işlenmiyor mu?
- Halen yürütülmekte olan çalışmalar, projede belirtilen
güzergâhta yapılmadığına göre, bundan sonra hazırlanacak yeni imar planları
işlenen suçu kapatmak için mi şekillendirilecek? Böylece müteahhit firmanın
yaptığı sözde güzergâh hatası resmen örtbas mı edilecek?
- Ulaştırma Bakanlığı böylesi önemli bir projede neden imar
planlarının tamamını iptal ettirecek kadar büyük eksikleri daha önceden
görememiştir, bundan sonra müteahhit firmanın benzer nedenlerle keyfi güzergâh
değişikleri yapmayacağının garantisi var mıdır?
***********
Ağaç Katili Parti AKP - 1 :
İstiklal, Gezi, AOÇ 24 Temmuz
2013
***********
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder