6 Şubat 2014 Perşembe

Foça'da E. Dz. Kur. Albay Yavuz Efe rüzgarı esiyor

Albay Efe'nin 2 dakikalık görüntü kaydı için tıklayınız:

İşçi Partisi İzmir'de ilk belediye başkan adayını Foça’da açıkladı. 19 Ocak 2014.

Emekli Deniz Kurmay Albay Yavuz Efe’nin adaylığının açıklanacağı tören öncesi yüzlerce araçlık bir konvoy oluşturuldu. Konvoy sırasıyla Ilıpınar, Gerenköy, Yeniköy ve Bağarası’nı ziyaret etti.
Beş yüz kişinin katıldığı aday tanıtım törenine katılan yurttaşlar sık sık “Mustafa Kemal'in askerleriyiz” ve “Türkiye'nin yıldızı Foça olacak” sloganları attı. Törene Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Ahmet Koldaş ve yönetim kurulu üyeleri, Sev Koru Derneği Yönetim Kurulu, CKD (Cumhuriyetçi Kadınlar Derneği) ve Reha Midilli Vakfı Yönetim Kurulu Üyeleri de katıldı.
Eşi Alev Efe ve kızı İdil Efe'yle birlikte el ele kürsüye çıkan Efe, salonu dolduran partililere ve yurttaşlara "yapar mıyız" diye sordu. Efe'nin bu sorusuna salonda bulunanlar hep bir ağızdan "yaparız" diye yanıt verdiler.
Ülkemizdeki siyasi bunalımlarım kaynağının Atatürk'ten uzaklaşmak olduğunu belirten Efe, "Size söz veriyorum, Atatürk ilkelerinden ayrılmadan çalışacağım" dedi.
Uzman bir kadroya, bilgi birikimine ve tecrübeli bir ekibe sahibiz. Sizleri mahcup etmeyeceğiz. Kul hakkı yemeden, yedirtmeden, halkımızla iç içe her an sokakta olacağıma, sistemli bir çalışma yürüteceğime söz veriyorum.”
Denizciler arasında birinci
1968, İzmir Alsancak doğumluyum. Babam emekli albay, helikopter pilotu. 1974 Kıbrıs Barış Harekâtı gazisi. Annem ev hanımı. Bir kardeşim var. Dedem İbrahim Yavuz, Türkiye’ye ilk tekerlek lastik kaplama sistemi getiren kişi. İzmir’de atölyeleri vardı. 1950’li yıllarda İzmir’de belediye meclis üyeliği yaptı, belediye bandosunu ilk kuran kişidir. Soyadını bana isim olarak verdi.
Lise biterken aynı anda hem Kara, Deniz ve Hava Harp Okullarının sınavlarını hem de Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünü kazandım. Biraz ekonomik şartlardan, tercihimi Deniz Harp Okulu’ndan yana kullandım. Sınav formunda yanlışlıkla Fransızcayı kodlamışım. Deniz Kuvvetleri Fransızca bilenleri kendi hesabına okumaları için Kara Harp Okulu’na yolluyordu. Harp Okulu’nu denizciler arasında birincilikle bitirdim. Aynı zamanda elektrik-elektronik mühendisiyim. Harp Okulu’nda ODTÜ seviyesinde mühendislik dersleri aldım.
İşçi Partisi Şişli Belediye Başkan adayı, gazeteci Ümit Ertaç Zileli, 26 Ocak Pazar günü İzmir’deydi. Öğle saatlerinde Buca’da Alevi Kültür Dernekleri’nin düzenlediği Uğur Mumcu’yu anma etkinliğine katılan Zileli, akşam saatlerinde Foça’ya giderek İşçi Partisi Foça Belediye Başkan Adayı E. Kurmay Albay Yavuz Efe’ye destek ziyaretinde bulundu.
Foça’da geçen Ekim ayında seçim çalışmalarına başlayan ‘çılgın’ ve çok renkli bir belediye başkan adayı var: Emekli Dz. Alb. Yavuz Efe. Bir dakikası bile boş geçmiyor: Ya Foçalılara gidip kendini tanıtıyor ya da onu tanıyan Foçalılar seçim bürosuna gelip destek veriyor.
Yıllardır yaşadığı Foça’ya hizmet etmek için İşçi Partisi’nden belediye başkan adayı olan Efe, Ekim ayından bu yana ilçenin her karış toprağını adeta adım adım geziyor. Evleri, işyerlerini, esnafı, pazarları, köyleri dolaşıyor; sorunları, beklentileri dinliyor. Herkesle tanış. İlçede ondan “30 Mart’ta belediyenin kapısından girmeye en yakın aday” diye söz ediliyor. Efe’yle Foça’daki seçim bürosunda bir araya geldik. Söyleşimiz boyunca büro hiç boş kalmadı. Emekli subaylar, esnaf, önünden geçen kim varsa, “Desteğimiz seninle” demek için geçerken uğruyordu.
***********
"Latin danslarının tamamını yapıyorum. 2 buçuk yıl Arjantin tango eğitimi aldık eşimle. Foça’da, Latin ve tango geceleri yapacağız.
Klasik müzik dinlemeyi çok severim. Ankara’da her Cuma akşamı Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nın konserlerine giderdim. Şu an Silivri’de yatan emekli Tümamiral Cem Gürdeniz ile birlikte konser izlerdik.
Toplumu bir arada tutan çok önemli bir öğe sanat. Foça’yı bir kültür sanat kenti yapacağız. Foça’da yaşayabilmek için sanata önem vermek gerekiyor. İlçemizde Tarık Dursun K. ve daha nice değerli sanatçımız var. Onlarla birlikte hareket etmek düşüncesindeyim."
***********

- Neden İşçi Partisi?

"Emekli olduktan sonra ilk olarak CHP’ye üye oldum, ama Atatürk’ten uzaklaştığını gördüm ve istifa ettim. Ergenekon ve Balyoz süreçleriyle birlikte daha yakından takip etmeye başlamıştım İşçi Partisi’ni. Doğu Perinçek’i zaten takip ediyordum. Silivri’de kahramanlara en çok desteği İşçi Partisi ve TGB veriyor. Aynı saflarda çarpışıyoruz. 2013 Ağustosunda partiye üye oldum. Çevremden, ailemden çok olumlu tepkiler aldım. Doğru yerde olduğumu söyleyen çok kişi oldu."

***********
‘Halkçı belediyecilik nasıl olur ispatlayacağım’
Kendimize güveniyoruz. İnançlıyız, sistemli çalışıyoruz. Kimseyle laf ebeliğine girmiyoruz, kişisel mücadelelerimiz yok. Amacımız belli; Foça’ya iyi şeyler yapmak için odaklandık. Çok ciddi bir kadromuz var. Bu yüzden çok iddialıyız. Halkımız da çalışanı ve samimi olanı görür. Kimseyi aldatmıyoruz, olmayacak vaatlerde bulunmuyoruz. Foça’yı turizmde olması gereken noktaya taşıyacağız. Tabii organik üretim de çok önemli. Foça toprakları buna müsait. Bunun için projelerimiz hazır. Organik pazarın yaygınlaştırılması ve üretimin arttırılması önceliklerimizdendir. Son sözüm şudur ki; Foça’da gerçek bir Halkçı belediyecilik nasıl olur bunu ispatlayacağım. Söz veriyorum, mahcup etmeyeceğim. Tüm aydın Foça halkının düşlediği Foça’yı birlikte yaratacağız. Foça’yı Türkiye’nin yıldızı yapacağız.
Yavuz Efe, Foça'yı karış karış geziyor.
“Sokak hayvanlarını öldürerek değil, koruyarak çözüm üreteceğiz ve şu anda ilçede bulunandan daha büyük ve daha sağlıklı bir barınak yapacağız, projemiz hazır”
Efe 31 Ocak günü Havva Hanım Sitesi'ni ziyaret ederek, sahil şeridi düzenlenmesi ve sitenin fosseptik sorunu ile ilgili projelerini açıkladı. 7 site sakini bu açıklamalardan sonra İşçi Partisi'ne üye oldu.
Efe daha sonra Yeni Foça esnafını ziyaret etti.

***********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder