30 Ocak 2014 Perşembe

Seçim kampanyasını F-3 hücresinden başlatıyorum

Ne zaman bir seçim olsa, İşçi Partisi Genel Başkanı ya hapiste, ya aranıyor, ya da yasaklı. Her durumda seçimlere katılamıyor. 1970'lerden bu yana 40 yıldır "hür" olduğu söylenen seçimlere katılması mümkün olmuyor.

Demokrasinin bir gereği(!) olan bu macerayı Doğu Perinçek şöyle anlatıyor:
***********

doguperincek
1973 seçiminde Mamak Cezaevi Arka Hücrelerdeydim.
1977 seçiminde hakkımda tutuklama kararı vardı, aranıyordum.
1983 seçiminde yine Mamak Cezaevi'ndeydim:
1983
1987 seçiminde yasaklıydım.
1991 seçimine giderken, hakkımda soruşturma başlatıldı. Ve genel başkanı olduğum Partinin kapatılacağı ilan edildi.
1999 seçiminde Haymana Cezaevi'ndeydim:
1999
2011 seçiminde Silivri Cezaevi F-6 hücresindeydim:
2011
Şimdi 2014 yerel seçimine gidiyoruz, artık F-6 hücrelerinde değilim, F-3 hücresindeyim:
2014
İşçi Partisi Genel Başkanı, 1970'lerden bu yana 40 yıldır hemen her seçimde niçin hapse atılıyor?
Çünkü demokrasi var!
Ordu esarette, İşçi Partisi yöneticileri hapiste... Kısacası demokrasi bütün kurum ve kurallarıyla işliyor.
Siyasal Partiler Anayasaya göre demokrasinin vazgeçilmez unsurları.
İşçi Partisi'nden de vazgeçilmiyor. Kongrelerimize fotoğrafla katılıyorum. Merkez Karar Kurulu'na seçilen arkadaşlarımla resim çektirme özgürlüğüm var:
mkk
Ülkemizde hapishaneden Parti yönetme hürriyeti bile var.
Yönetmediğiniz bir Partinin Genel Başkanı olma hakkı da anayasal güvence altında!
Parti organlarımız özgürce toplanabiliyor:
toplanabiliyor
Seçim karargâhımız gerçi 2x2 metre, ama diğer partilerle yarışacak bütün olanaklara ve donanıma sahibiz.
donanim
Özgür olarak seçimlere katılıyoruz. Ayda bir gün vatandaşlarıma seçim propagandası bile yapabiliyorum. Görüyorsunuz kitleler sevinçli:
kitlelersevincli
Gazeteciler, televizyon ekranlarını kullanarak seçim büromuza gelip bizimle söyleşi dahi yapıyorlar. En son Orhan Bursalı büromuzdaydı. Kendisiyle fotoğraf dahi çektirdim:
orhanbursali
Mülki makamlardan izin almaksızın, havanın kararmadığı saatlerde, özgürce yürüyüş yapabiliyoruz. Bütün vatandaşlar yürüyüşümüze katılabilir. Yasal engel yok!
engelyok
Gösteri yapma hakkımız güvence altında. Yumruklarımızı bile sıkabiliyoruz. Yaparız diyoruz. Kararlıyız.
kararkiyiz
Mehmet Bedri Gültekin - Doğu Perinçek - Erkan Önsel - Silivri 2013

***********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder