27 Ağustos 2014 Çarşamba

PKK'ye karşı çıkabilecek 110 Milletvekili aranıyor

Açılım Yasası'nın iptali için Anayasa Mahkemesi'ne başvuru metnine ilk imzayı Prof. Dr. Süheyl Batum attı.
Emine Ülker Tarhan'ın Cumhurbaşkanlığı adaylığı için ilk imzayı da Ulusal Kanal canlı yayınında Süheyl Batum atmıştı. Diğer 3 Cumhurbaşkanı Adayı, Açılım taraftarı idi çünkü. Neyin ne olduğu şimdi daha açık olarak görülüyor.

Açılım veya Bölünme Yasası, AKP ve PKK tarafından ortaklaşa hazırlandı. CHP'nin de desteği ile Meclis'ten geçirildi.
Yasa, bölücü "Açılım" sürecine resmiyet, PKK'ye de "Taraf" statüsü kazandırıyor.
52 Milletvekili olan MHP, gerekli 110 kişiden az olduğu için AYM'ne başvuramıyor.
130 Milletvekili olan CHP ise zaten bu yasanın destekçisi.
Tek çare, 110 Milletvekilinin imzasını toplamak.

Aydınlık, 26 Ağustos 2014

***********
MHP Milletvekili Özcan Yeniçeri, Aydınlık'a konuştu:
"Partili arkadaşlarımız hazır. Ayrıca AKP içinde de milli duruş gösteren Milletvekilleri var. Onlara da götüreceğim."
***********

Süheyl Batum:

"Başvuru metnini hazırladım, ilk imzayı attım. CHP Gurup Başkanvekilliği'ne sundum. MHP'li Milletvekillerine de haber verdim.
15 gün içinde 110 imzayı bulmamız gerekiyor."

"-- PKK'ye yasal statü sağlayacak,
-- Meclis'in yetkisini Bakanlar Kurulu'na devreden
-- Türkiye'yi bölünme sürecine götüren
-- Bütün maddeleri açıkça Anayasa'ya aykırı olan
bu Yeni PKK Yasası'nın iptali için ülkenin birliğini savunan Milletvekillerinin imza vermesi için çağrı yapıyorum."

***********

Aydınlık, 27 Ağustos 2014

Batum'un çağrısına CHP Gurup Başkanvekili Engin Altay'dan cevap geldi:
"Çözüm Paketi diye adlandırılan yasaya bildiğiniz gibi CHP destek olmuştur. Hepimizin isteği çözüm. Kanın akmasının durmasıysa bu çözüme varız. Bunu Anayasa Mahkemesi'ne götürmeyeceğiz."

Engin Altay, PKK Yasası'na destek açıklamasını yaparken

***********

Muharrem İnce'ye imza verip vermeyeceği soruldu.
El-cevabü'l-İnce:
"Genel Başkan seçildikten sonra yasanın iptali için Anayasa Mahkemesi'ne başvurup başvurmamayı düşünürüz.
O zaman düşünürüz. Ama şu anda konuşamam. Şu anda düz bir Milletvekiliyim"
Birbuçuk dakikalık video kaydı:

Öyle bir Genel Başkan Adayı ki, ülkenin en önemli sorununda fikri yok. Konuşamıyor. Neden? Şu anda düz bir Milletvekili imiş sadece.
Demek ki neymiş: Milletvekili konuşamaz, ancak Genel Başkan konuşur. 
İşte demokrasiyyü'l-İnce...
Ama fikrini söylemişti: "HDP ile yakınlaşalım". Yani Bölücü Yasa'yı o da destekliyor. Bakınız:

Kılıçdaroğlu ile İnce arasında özde bir fark olmadığı böylece bir kez daha görülmüş oldu.
Ekmel'i destekleyip Tarhan için imza vermemesi, HDP ile yakınlaşma isteği zaten konumunu belirlemişti.

***********
İnternetteki yorumlardan:
Vay be ben bugüne kadar kimlere oy vermişim. Yazıklar olsun.
Vay vay... Muharrem Hoca. Sen de mi Brütüs
CHP de AKP gibi Kürtçü oldu. Çok yazık.
***********
arşiv:

Muharrem İnce'nin programı: AB'ye girelim, HDP ile yakınlaşalım 23 - 8 - 14
***********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder