Erdoğan'ı eskiden açılmış kuruluşları tekrar açmakla suçlayan Bay Kemal, şimdi daha beter bir duruma düştü. Çin - Türkiye arasında demir yolu ve kara yolu ulaşımı sağlama sözü verdi "Hayatımın en büyük projesi" diye tantana yaptı.
Halbuki ihraç mallarımızı taşıyan tren Türkiye'den Çin'e 30 ay önce hareket etmişti. Bay Kemal bütün dünyada yankı uyandıran bu büyük olayı duymamış olabilir miydi? Bay Kemal'i kim kandırmıştı?
Ama aslında bu proje ABD tarafından ısmarlanmıştı. Bay Kemal'in bu açıklaması "İktidara gelince Çin - Türkiye arasındaki demir yolunu ulaşıma kapatacağım" anlamına geliyordu.
Buyurun görelim:
30 Ekim 2017
Çin'den Avrupa'ya kesintisiz ulaşım sağlayacak olan BTK (Bakü-Tiflis-Kars) Demir Yolu'nun Bakü'nün Alat limanındaki açılış törenine Cumhurbaşkanı Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev ile Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili katıldı.
Çin - Türkiye treni Azerbaycan'ın Bakü limanından
Kazakistan'ın Aktau limanına
gemi ile naklediliyor
Türkiye ile Gürcistan sınır geçişi tünelle sağlandı. Tünelin 2 bin 375 metresi Türkiye, 2 bin 70 metresi ise Gürcistan topraklarında bulunuyor.
Projenin Türkiye bölümünde 4 istasyon, 3 köprü ile 76 kilometrelik demir yolu inşa edildi.
Toplam uzunluğu 838 kilometre olan demir yolunun, 76 kilometresi Türkiye'den, 259 kilometresi Gürcistan'dan ve 503 kilometresi ise Azerbaycan'dan geçiyor.
+++
7 Kasım 2019
Çin'den kalkan yük treni (China Railway Express) Marmaray'dan geçerek Avrupa'ya ulaştı. Toplam uzunluğu 820 metre olan ve 42 konteyner taşıyan tren tarihe geçti.
Türkiye güzergahında Ahilkelek, Kars, Erzurum, Erzincan, Sivas, Kayseri, Kırıkkale, Ankara, Eskişehir, Kocaeli ve İstanbul'dan geçen tren, Kapıkule'den (Edirne) çıkış yaparak, Bulgaristan üzerinden Sırbistan, Macaristan ve Slovakya rotasında devam edecek.
Elektronik aksamlı tren, 2 kıta, 10 ülke, 2 denizi aşarak, 11 bin 483 kilometrelik yolu 12 günde katedip son durağı olan Çekya'nın başkenti Prag'a ulaşacak.
Video kaydı:
+++
19 Aralık 2020
Türkiye'den Çin'e ihraç edilen Türk mallarını taşıyan tren 4 Aralık'ta Halkalı'dan hareket ederek 19 Aralık günü Çin'in Xian (Şi'an) kentine ulaştı.
Tren;
Türkiye'de 2 bin 323 kilometre,
Gürcistan'da 220 kilometre,
Azerbaycan'da 430 kilometre,
Hazar Denizi'nde 420 kilometre,
Kazakistan'da 3 bin 200 kilometre ve
Çin'de 2 bin 100 kilometre
olmak üzere toplamda 8 bin 693 kilometre yol kat etti.
"Günaydın. Sen treni kaçırmışsın.
Çin seferlerimiz 2 yıldır devam ediyor."
+++
Tren, Altınkol / Horgos sınır kapısından Çin'in Uygur Özerk Bölgesi'ne giriş yapıyor
NATO yalanlarına sarılarak:
"Bu proje Çin için de büyük bir fırsat olacağı için Türkistan'a uyguladıkları zulmü durdurmaları ön şartlarımızdan biri olacak"
diye yaygara koparan Bay Kemal, gayet tabii Çin Türkistan'a (Uygur Bölgesi'ne) uyguladığı zulmü (!) durdurmayacağı için, Çin treninin Türkiye'ye girişine engel olacak.
"Türkiye'nin dış politikasını 180 derece değiştireceğim" diye söz vermişti Bay Kemal. Bir örneği de "Demir yolu ulaşımı sağlayacağım" diyerek demir yolu ulaşımını engelleyeceği sözü vermiş oldu NATO'ya.
NATO'nun "Uygurlara Çin zulmü" yalanlarına sarılan Bay Kemal, Çin - Türkiye arasındaki tren yolu ulaşımını engelleyeceğini böylece ilan etmiş oldu.
İşin bir başka garip yönü de, Bay Kemal'in Çin-Türkiye arasında kuracağını söylediği tren ve otoyol hattının bugünkü güzergah olan Azerbaycan üzerinden değil de İran üzerinden geçeceğini gösteren bir harita sunması.
Azerbaycan bu işe fena halde bozuldu. Gelen yorumlar çok sert.
Olmayacak bir şey bile olsa, olmayacak bir projede bile olsa Azerbaycan yerine İran'ın tercih edilmesi kabul edilemez..
Kaldı ki, Pakistan'ın başkenti İslamabad'dan kalkarak İran üzerinden Türkiye'ye ulaşan demir yolu geçen sene tekrar ulaşıma açıldı. Bu demir yolunun İslamabad - Uygur Özerk Bölgesi kısmı projelendirildi. Yani bu da Bay Kemal'in projesi değil.
Heyhat. Bay bay Kemal.
+++
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder