4 Mart 2015 Çarşamba

Atatürk'ün hayalindeki müftü sizsiniz

Sünni değil, Şii değil, Müslüman!



Türkiye Heyeti, Suriye Baş Müftüsü Ahmet Hassun ile görüştü.

"Cumhuriyet Müftüsü" sıfatını taşıyan Hassun, heyeti "Suriye üzerine yayılan yalanları yararak geldiniz" sözleriyle karşıladı.

"Biz hiç bir zaman İslam Devleti sıfatını kullanmadık. Emevi Devleti, Abbasi Devleti, Osmanlı Devleti dedik. Çünkü bunlar devletti, dünyaya aitti. Sultanlar kardeşlerini din adına değil, iktidar için öldürttü."

"Ben laik bir müftüyüm. Din ve siyasetin ayrılması taraftarıyım."

"Bana "Şii, misin, Sünni mi" diye sorduklarında "Müslümanım" derim."

"Müslümanlık birleştirir, mezhepler ise topluma hakim olmak için din cübbesi altında yaratılan siyasetlerdir."

"Kendimi hem Müslümanların, hem Hıristiyanların, hem de ateistlerin müftüsü olarak görürüm. Bizim gibi ülkeler var olmak için laikliğe mecburdur."

2011 yılında oğlunu yobaz terörü saldırısında kaybeden Hassun, sözlerini şöyle bitirdi:

"AB Parlamentosu'nda konuşmalar yaptım, ABD ve Fransa'dan gelen heyetlerle görüştüm. Ama en çok sizin ziyaretinizden mutlu oldum. Çünkü aynı toprakların insanıyız. Sizler benim evlatlarımın damarlarındaki kansınız. Bunu bir Fransız'a söyleyemem."

Doğu Perinçek:
"Sizi dinlerken Suriye halkını kıskandım. Siz, Büyük Önderimiz Atatürk'ün hayal ettiği müftüsünüz."



13 kişilik Türkiye Heyeti yarın Şam'da Esad ile görüşecek

*********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder