ŞİÖ toplantı salonu önünde üye ülkelerin
bayrakları dalgalanıyor. Dalgalanan bayraklar, gericilerin yüreklerine korku salıyor.
(Haziran 2012 Pekin)
Soldan sağa bayraklar:
Özbekistan, Tacikistan, Rusya,
Kırgızistan, Çin, Kazakistan
********
ŞİÖ'ye üye olabilmek için tek bir
kural var:
Bağımsız bir ülke
olmak.
Yukarıda bayrakları yan yana dizili
ŞİÖ üyesi 6 ülkeye hiçbir ülke emir ve talimat veremez.
ŞİÖ üyesi bu 6 ülkeden hiçbiri de
diğer 5 üyeye emir ve talimat veremez.
ŞİÖ yönetimi de hiçbir üye ülkeye: "Şanghay kriterleri
şunlardır, kanunlarını bunlara göre düzenle" diyemez.
"Anadilde eğitim hakkı verin, şunu yapın, bunu yapın"
diyemez.
Çünkü tek bir Şanghay Kriteri
vardır, o da her ülkenin tam bağımsız olmasıdır.
Her üye ülke, ülkesinde uygulayacağı rejimi
kendisi seçer, kanunlarını kendisi yapar.
ŞİÖ, tam bağımsız ülkelerin
oluşturduğu bir birliktir.
********
Bu konuyu daha iyi kavramak için, Avrupa Birliği ile
ŞİÖ'nün karşılaştırılmasını yapalım.
Avrupa Birliği'nin üye ülkeleri nasıl bağımlı hale
getirdiği, ŞİÖ'nün ise tam tersine tam bağımsız hale getirdiği, bu yolla anlaşılacaktır.
AB üyesi bir ülke bağımsızlığını şu
veya bu oranda kaybederken, ŞİÖ üyesi ülke tam
bağımsızlığını daha da pekiştirir.
********
AVRUPA
BİRLİĞİ
1
AVRUPA BİRLİĞİ, BİR
DEVLETTİR
+++++++++++++++++++++++++++++
Avrupa Birliği ( AB ), devletlerin bir araya gelerek meydana
getirdikleri herhangi bir birlik değildir.
AB, bir devlet projesidir.
"Amerika Birleşik Devletleri" benzeri bir
projedir.
Yani "Avrupa Birleşik Devletleri"
oluşturulmak amaçlanmaktadır.
2
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
BENZERİ
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Eskiden Kuzey Amerika'da elliye yakın devlet vardı.: Teksas,
Vaşington, Alabama, New Jersey, Oklahoma, Columbia vesaire.
Bunlar tek bir devlette birleşerek egemenliklerini Vaşington
D.C.'ye (District of Columbia) verdiler.
Artık hiç birinin kendine ait bir ordusu yok.
Hatta şimdi bu devletlere artık "eyalet" deniyor.
Mesela Vaşington D.C. Irak'a saldırı kararı aldı. Bu karar,
bütün eyaletleri (eski devletleri) kapsar.
Teksas veya Alabama çıkıp da: "Ben bu savaşa katılmak
istemiyorum" diyemez, veya örneğin tek başına Meksika ile bir ticaret
anlaşması yapamaz.
ABD'yi oluşturan eyaletler (devletler), ABD'den
ayrılamazlar.
(Teksas'ın kağıt üzerinde ayrılma hakkı var)
3
ÜYE DEVLETLER EGEMENLİKLERİNİ BRÜKSEL'E
DEVREDER
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
İşte AB, ABD'ye benzer (tam aynı değil, ayrılık noktaları
başka bir yazı konusu olabilir) bir projedir.
Avrupa Birliği'ne üye ülkeler, zaman
içinde, egemenliklerini kademeli olarak Brüksel'e teslim
edeceklerdir.
"Bu adamın resmi niye her yerde asılı", "Kemalizm'in modası
geçti", "Atatürk olsaydı AB'ye girmek istemezdi" gibi söylemler, "Egemenlik
kayıtsız şartsız milletindir" diyen Atatürkçü söylemin yerine "Artık bağımsız
devlet modası geçti, şimdi karşılıklı bağımlılık var", "Egemenlik zamanla
Brüksel'e devredilir" diyen işbirlikçi söylemin geçirilmesinin ön
elenseleridir. Atatürk ilke ve devrimleri tamamen
tepelenmeden AB'ye girmek mümkün değildir.
4
ORTAK PARLAMENTO, BAŞKENT, BAYRAK, PARA,
MARŞ
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
AB Devleti'nin bir parlamentosu, bayrağı, parası ve marşı
vardır.
Başkent: Brüksel
Para: Avro (İngiltere henüz katılmadı)
Bayrak: Mavi zemin üzerine İsa'nın 12 havarisini simgeleyen 12
yıldız
Marş: Beethoven'in (Beytofın) 9. Senfonisi
5
ORDU
++++++
AB ordusu henüz kurulma aşamasındadır. Bu ordu esas itibariyle
kurulduğu zaman, AB devleti de olgunlaşmış olacaktır.
Üye devletlerin orduları AB Ordusu
komutanlığı'na bağlanacaktır.
Türkiye'ye "ordunun sesini kes, ordu sivil yönetime tabi
olsun" anlamındaki talimatlar, bu amaca yöneliktir.
Türk ordusunun iradesi kırılacak ki, ilerde AB Ordusu'nun emirlerini kayıtsız şartsız yerine getirsin. Doğal olarak Türk Ordusu böyle bir dayatmayı asla kabul etmeyeceği için, Türkiye'nin AB'ye girmesi olmayacak bir şeydir.
6
SAVAŞ
++++++
Brüksel örneğin Suriye'ye savaş açarsa, AB ordusunun bir kolu
olan Türk Ordusu (tabii artık ona ne kadar Türk Ordusu demek caiz olur,
bilemiyorum) Suriye'ye, AB Genelkurmayı'nın verdiği talimatlar dairesinde
saldırmak zorundadır.
7
KANUNLAR
++++++++++
Avrupa Birliği ülkeleri, kanunlarını Kopenhag ve Maastricht
Kriterleri denen kurallara uygun hale getirmek zorundadırlar.
Üye devletler, kafalarına estiği gibi
kanun çıkaramazlar.
8
YÖNETİM ŞEKLİ
+++++++++++++
Üye devletler, "hür demokratik rejim" denen ve içeriği Brüksel tarafından tarif edilen bir rejimle yönetilmek
zorundadır.
Brüksel, bu rejimin içeriğini istediği gibi
yorumlayabilir, ama üye devletler istedikleri gibi
yorumlayamazlar.
Avusturya'da Haider adlı kişinin başkanı olduğu parti
koalisyon hükümeti kurunca, Haider'in ve partisinin faşist olup AB'ye uygun
olmadığına karar veren Brüksel, Avusturya'ya baskı yaparak derhal hükümeti
düşürdü ve yerine Brüksel'in beğendiği bir hükümet kuruldu. (Bizim hükümetin
Konya Valisi'ni değiştirmesi veya Belediye Meclisi'nİ feshetmesi
gibi)
Türkiye, Türk kanunlarına aykırı hareket ettiği savıyla bölücü bir parti aleyhine kapatma davası açarsa, Brüksel, Türkiye henüz üye olmayıp aday olduğu halde, bu davaya karşı çıkar. Bir
de üye olduğumuzu düşünün. Vay halimize.
Veya İşçi Partisi hükümeti kuracak olsa
Brüksel derhal müdahale ederek hükümeti düşürür. Çünkü, AB üyesi bir ülkede,
AB'den çıkmak isteyen bir hükümet kurulmasına izin verilemez. Çünkü AB'den çıkmak zamanla yasaklanacak.
AB karşıtı parti ve örgütler çete kurmak
suçuyla yargılanırlar.
Yani, devletler egemenliklerini zaman içinde Brüksel'e devrederler. O zamana kadar çıkabilen çıkar.
Zaten birleşik bir devlet olmanın kuralı da budur.
9
GÜMRÜKLER VE TİCARET
+++++++++++++++++++++++
Aynen ABD örneğinde olduğu gibi, devletler arasında sınırlar
kaldırılacak, insan ve mal - para dolaşımı serbest olacaktır.
Avrupa Birliği üyesi ülkeler, Avrupa
Birliği üyesi olmayan ülkelerle, ancak Brüksel'in yaptığı anlaşmalar zemininde
ticaret yapabilirler.
Mesela, Türkiye, KKTC ile serbest
ticaret anlaşması imzalayamaz, KKTC mallarını diğer ülkelere
pazarlayamaz.
Niçin? Çünkü AB, KKTC'yi
tanımamaktadır.
Mesela Azerbaycan ile, AB-Azerbaycan anlaşmaları çerçevesinde
ticaret yapabiliriz.
Azerbaycan ile AB haricinde ayrı bir özel ticaret anlaşması,
gümrük indirimi anlaşması vs. yapamayız.
Diğer Türk ve Müslüman ülkelerle de aynı şekilde kısıtlamaya
tabiyiz.
10
TÜRKİYE CUMHURİYETİ'Nİ AVRUPA BİRLİĞİ'NE
ALMAYACAKLAR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Yukardaki açıklamalara bakıp da içinize karabasanlar
çöreklenmesin.
Çünkü, AB, Türkiye Cumhuriyeti'ni AB üyesi
yapmayacak.
AB, Türkiye'yi Kıbrıs'ta "işgalci" olarak görmektedir. Rum Yönetimi'ni Kıbrıs Cumhuriyeti adı altında tüm Ada'yı temsil ettiği söylemi ile tam üye yapan AB, Kıbris'ın tamamının AB toprağı olduğunu öne sürmekte, Türk Ordusu'nun Kıbrıs'tan çıkmasını ön şart olarak ileri sürmektedir. Bu olmayacağına göre, Türkiye hiç bir zaman AB üyesi olamaz.
Bunu bile bile "AB'ye tam üyelik hedefimizdir" diyen tüm siyasiler gaflet, dalalet ve hatta hıyanet içindedir.
11
AMA BAZI PARÇALAR AB'YE
GİREBİLİR.
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Avrupa Birliği, Türkiye'nin üyelik
sürecini, Türkiye'yi bölmek için bir alet olarak
kullanmaktadır.
"AB'ye üye olacaksınız, dolayısıyla
sizi denetlemek hakkımız" bahanesi ile AB kodamanları Ankara'ya uğramadan
Diyarbakır'a geçmektedirler.
"Türkiye Cumhuriyeti'ni AB üyesi yapmayacaklar" demek, "Türkiye'nin hiçbir
parçasını AB'ye almayacaklar" demek değildir.
Türkiye 6 parçaya bölününce, bunlardan en lezzetli olanları mesela Trakya
Cumhuriyeti, Konstantinapolis Ekümenik Patrikliği Devleti, Ege Cumhuriyeti,
Pontus Cumhuriyeti AB'ye alınabilir.
Güneydoğu Anadolu'da Kürdistan oluşturulur.
Kars ve Erzurum Ermenistan'a verilir. Ermenistan AB'ye girince Kars ve Erzurum
da girmiş olur.
Bundan başka bir şekilde AB'ye girmemiz mümkün değildir.
Çünkü, AB'yi oluşturan çekirdek emperyalist ülkeler, ancak
hazmedebilecekleri kadar büyük bir ülkeyi kabul ederler. AB büyükbaşlarının
"Hazmetme kapasitemize bağlı" sözlerinin anlamı budur.
Geçenlerde İngiltere'de bir Bakan'ın
"Türkiye için Yugoslavya formülünü düşünüyoruz"
sözleri, Türkiye'yi 6 parçaya bölme planının açık bir
itirafıdır.
İkinci olarak, AB güçlü bir Türk Ordusu
istemez. Onun için Türk Ordusu yenilecek, yani Türkiye'nin parçalanmasına engel
olamayacak, itibarını kaybedecek, ordunun kendisi de parçalanacak ve ancak bu
suretle AB'nin emri altına girecektir. Ergenekon, Balyoz tertipleri bunun için yapılmatadır.
Bu anlattıklarıma bakıp da içinize karabasanlar
çöreklenmesin.
Çünkü başaramayacaklar. Türk Ordusu buna asla izin vermez. Kemalist Türkiye Cumhuriyeti tek parça olarak ve KKTC ile de bütünleşerek varlığını
sürdürecektir.
Milli Hükümet, AB aday üyelik başvurumuzu geri çekecek;
Türkiye Gümrük Birliği'nden çıkacak; AB Aday Üyelik Protokolü, Katılım Ortaklığı
Belgesi, Müzakere Çerçeve Belgesi gibi Yeni Sevr anlaşmaları feshedilecektir.
(Milli Hükümet Programı Madde 3)
********
********
ŞANGHAY İŞBİRLİĞİ ÖRGÜTÜ
(ŞİÖ)
1
ŞİÖ bir devlet
değildir.
++++++++++++++++++
2
Üye ülkeler egemenliklerini
Şanghay'a devretmezler
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
3
Ortak Parlamento, başkent, bayrak,
para, marş da haliyle yoktur
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
4
4
ŞİÖ nün temel ilkeleri
şunlardır:
+++++++++++++++++++++++++
4A
-Bağımsızlık :
Üye her ülke bağımsızdır, egemenliklerinin bir
kısmını veya tamamını bu örgüte devretme gibi bir zorunlulukları
yoktur.
4B
-Birbirinin iç işlerine
karışmama :
Üye ülkeler birbirlerinin iç işlerine
karışmazlar.
Her ülke kendi yönetim şeklini, yasa ve yönetmeliklerini tamamen kendi isteğine göre kabul eder.
Bu örgüte üye ülkelerden biri sosyalist
iken diğeri çok partili parlamenter sistemi, diğeri tek adam diktatörlüğünü, bir
diğeri ise şeriatla yönetilmeyi seçebilir.
(Örgüte gözlemci olarak katılması kabul edilen ve geçenlerde
tam üyelik başvurusu yapan İran'a hiçbir ŞİÖ üyesi ülke şeriatçı rejiminden
dolayı karşı çıkmamaktadır. Ülkesinde şeriatçı ayaklanmayı kanla bastıran
Özbekistan bile İran'ın üyelik başvurusunu desteklemiştir. Şeriatçı ayaklanma
sırasında İran şeriatçıları değil, laik Özbek yönetimini desteklemiş ve bu
tutumu ile üye ülkelerin iç işlerine karışmayacağını gösterdiğinden dolayı ŞİÖ
ye gözlemci üye olarak kabul edilmiştir.)
Hiç bir üye ülkenin diğer üye ülkenin
rejimini beğenmeme ve değiştirmeye kalkışma veya onun rejimi hakkında üst
perdeden tavsiyelerde bulunma hakkı yoktur.
Hiçbir üye ülke diğer üye ülkeye
"Askerlerini Kıbrıs'tan çek, 301. maddeyi kaldır, Ermeni soykırımını kabul et,
şu kanununu şu şekilde düzelt" gibi baskılarda bulunamaz.
4C
-Karşılıklı yarar :
Her ülke kendisi için yararlı olacak dış ticaret rejimini
uygular.
Hiçbir üye ülke diğer üye ülkeye "Gümrüklerini indir, benden
şu malı almak zorundasın, döviz rezervi olarak şu para birimini kullan" ve
benzeri baskılarda bulunamaz.
4D
-Teröre karşı
işbirliği:
Her üye ülke, terör tehlikesine karşı diğer üye ülkelerden
yardım isteyebilir (veya istemeyebilir) .
Herhangi bir devlette çıkan bir isyan dolayısıyla, o devlet
yardım talep ettiğinde bu talebi karşılamak üzere deney sahibi olmak için ortak
askeri tatbikat yapılmaktadır.
Ancak üye ülke istemezse, müdahale edilmez.
Örneğin, Özbekistan şeriatçı ayaklanmayı kendi kuvvetleri ile
bastırmış ve örgütten yardım istememiştir.
Kırgızistan, isyanı bastıramadığı halde örgütten yardım talep
etmemiş, isyancılar Kırgız hükümetini devirmiştir. Yeni Kırgız hükümeti istese
idi ŞİÖ den çıkabilirdi, fakat çıkmadı.
5
Üye ülkeler istediklerinde ŞİÖ'den
ayrılabilirler
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
İsteyen ülke örgütten hemen çıkabilir. Fakat AB'den çıkmak
mümkün değildir. Örneğin nasıl üye bir devlet ABD'den ayrılma hakkına sahip
değilse, ilerde AB üyesi ülkeler de aynı duruma düşecektir.
6
Gümrükler ve
ticaret
++++++++++++++++
Ayrıca, ŞİÖ üyesi her ülke,
başka ülkelerle değişik türde birlikler (ticari birlik, askeri birlik, gümrük
birliği vs. gibi) kurma hakkına sahiptir.
AB'de ve ABD'de ise böyle bir hak yoktur. Çünkü AB ve ABD birer devlettir, ŞİÖ ise bir devlet değildir.
AB'de ve ABD'de ise böyle bir hak yoktur. Çünkü AB ve ABD birer devlettir, ŞİÖ ise bir devlet değildir.
Örneğin geçen sene Kazakistan Meclisi'nde Orta Asya Türk
Cumhuriyetleri Birliği kurulması teklifi öne sürülmüştür. Bu gerçekleşirse,
Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan aralarında birlik kuracaklardır.
Türkmenistan da "hiçbir birliğe katılmama" kararından dönerse
bu birliğe katılabilir. Bu birlik, bu ülkelerin ŞİÖ üyeliği ile ters düşmez.
Aynı şekilde Rusya da Kazakistan ve Beyaz Rusya ile başka bir
birlik kurmuş, bundan başka Rusya eski Sovyet Cumhuriyetleri ile Bağımsız
Devletler Topluluğu isimli bir örgüt kurmuştur, Çin ise ASEAN vs gibi örgütlere
üyedir.
Dolayısıyla, "Türk Cumhuriyetleri Birliği" de ŞİÖ üyeliği ile
çelişmez.
7
Türk Birliği için ŞİÖ'nün
önemi
++++++++++++++++++++++++
Türk dünyası Şanghay İşbirliği
Örgütü içinde büyük ölçüde birleşmiştir.
Bu örgüte üye ülkeler Rusya, Çin, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Tacikistan'dır.
Bu örgüte üye ülkeler Rusya, Çin, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Tacikistan'dır.
Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan
Türk ülkeleridir.
Çin'de Uygur Türkleri
var.
Rusya'da Tatarlar, Yakutlar, Altay
Türkleri vs... var.
İran gözlemci olarak son toplantıya
katılmış olup, geçenlerde tam üyelik başvurusu yapmıştır. İran'ın nüfusunun
yarısı Türktür.
Afganistan'ın kuzeyinde Özbekler var.
Afganistan'ın kuzeyinde Özbekler var.
Dışarıda Türkiye, Azerbaycan ve Türkmenistan
kalmıştır.
Türkiye'nin örgüte üye olması,
Azerbaycan ve Türkmenistan'ı peşinden sürükler.
Böylece dünya Türk nüfusunun %99
undan fazlası aynı örgütte bir araya gelmiş olur.
Türk ülkeleri arasında ekonomik ilişkiler gelişir. Böylece
sosyal ilişkilerin gelişmesine kapı açılmış olur.
Bu, olabilir, gerçekleşebilir bir yoldur. Nesnel olarak
önümüzde durmaktadır.
Bu yol, İşçi Partisi'nin hazırladığı Milli Hükümet Programı'na bir madde olarak konulmuştur.
(Milli Hükümet Programı
Madde 18)
Programdaki diğer bir madde de,
Türkiye-Azerbaycan-İ ran-Suriye arasında kurulacak bir bölgesel ittifaktır.
Bu sayede Suriye'de yaşayan Türkler de birlik içine alınmış olacaktır. Irak'taki
Türklerle birleşme sorunu, Amerika'nın Irak'tan çekilmesi ile
gerçekleşebilecektir. (Milli Hükümet Programı Madde 17)
Programın diğer bir maddesi, Türkiye ile KKTC'nin adım
adım bütünleşmeye gitmesidir. Günümüz şartlarında başka bir yolun olabilirliği
görülmemektedir. Kıbrıs Türkleri ile Rumların bir arada yaşamaları için şartlar
uygun değildir. (Milli Hükümet Programı Madde 19)
Programın tamamını okumak için google çubuğuna Milli Hükümet Programı yazmanız yeterlidir.
********
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder