4 Kasım 2014 Salı

Zamanında doğranmayan soğan yemeğin tadını bozar

Aydınlık, 4 Kasım 2014


Anayasa Mahkemesi Balyoz'da "Hak İhlali" kararı verdi, esirler tahliye edildi, Anadolu 4.Ağır Ceza Mahkemesi 236 tutuksuz sanığın yeniden yargılanmasına karar verdi. İkinci duruşma yapıldı.

***********

DARBEYİ ÖNLEDİKLERİ ÖNE SÜRÜLEN
ESKİ GENELKURMAY BAŞKANI HİLMİ ÖZKÖK ve
ESKİ KARA KUVVETLERİ KOMUTANI AYTAÇ YALMAN
TANIK OLARAK DİNLENDİ

Özkök:
"Darbe planı yapıldığına dair bilgi almadım. Bazı dedikodular geldi ama bunlar soruşturma açılacak kadar ciddi değildi. Balyoz,Suga, Oraj gibi planların hiç birisini duymadım. Balyoz'u basından duydum."

Yalman:
"Balyoz Planı'na ilişkin istihbarat almadım. Belge ve bilgiye sahip değilim. Basından öğrendim. Bu konu ile ilgili, bu hareketşin engellenmesi hususunda girişimim olmadı."

***********

SONUNDA TANIKLAR LÜTFEDİP KONUŞABİLDİLER

Özkök ve Aytaç ifade verdikten sonra sanıklar söz aldı.

E. Tuğamiral Osman Kayalar:
"Sonunda tanıklar lütfedip konuşabildiler. Uğradığım zararların telafisini istiyorum."

E.Oramiral Özden Örnek:
"Her bir bilirkişinin özgeçmişini, hangi okullarda okuduğunu, bilirkişi sertifikası var mı yok mu, bildirilmesini istiyorum"

E. Tümamiral Cem Gürdeniz:
"Tanıkların beyanları ile Balyoz kumpası hukuken de, siyaseten de çökmüştür. Murat Özenalp hayata geri dönebilir mi? Gasp edilen hayatlarımız geri verilebilir mi? Tanıklar çok geç konuşmuşlardır. Kayıplar çok büyüktür. Bu davalar Türk adalet tarihinde kara bir lekedir."

E. Albay Servet Bilgin:
"Yeni bilirkişi heyetindeki kişiler araştırılmalı. Askeri bilirkişi oluşturulmasını istiyorum"

E. Tuğgeneral Süha Tanyeri:
"Bu kadar (ileri) teknik olmasına rağmen hala bu CD'lerin sahte olduğuna dair şüpheniz var mı yok mu merak ediyorum"

E. Tümgeneral Recep Rıfkı Durusoy:
"Bayrampaşa Biz Çok Kalmayacağız" filmindeki hadise daha vahim bir şekilde başımıza geldi. Salakça hazırlanmış (sahte) bir planın nasıl uygulanamayacağına dair askeri bilirkişilerin rapor hazırlamasını istiyorum"

***********

ZAMANINDA DOĞRANMAYAN SOĞAN
YEMEĞİN TADINI BOZAR

MUSTAFA MUTLU, AYDINLIK, 4 KASIM 2014

Balyoz davasında yeniden yargılama dün başladı.
Silivri’deki “özel görevli” mahkemenin, sanıkların ısrarlarına karşın dinlemeyi reddettiği önceki Genelkurmay Başkanı Hilmi Özkök ve önceki Kara Kuvvetleri Komutanı Aytaç Yalman ‘tanık’ sıfatıyla ifade verdi.
Her ikisi de sanıklara yöneltilen “darbe yapacakları” iddiasıyla ilgili bir bilgiye sahip olmadıklarını söylediler.
Böylece kumpas tamamen çöktü...
***
Hatırlarsınız Hilmi Özkök, tanık olarak çağrılmasa bile konuyla ilgili açıklama yapmasını isteyen asker ailelerine, “Ben kasaptaki ete soğan doğramam” diye yanıt vermişti.
Şimdi bu iki eski komutana soruyorum:
Ne olurdu; çıkıp konuşsaydınız, dün açıkladığınız gerçekleri iki yıl önce açıklasaydınız?
Omzunuzdaki yıldızlar mı dökülürdü?
Diliniz mi aşınırdı?
Hiçbir şey olmazdı... Sadece iktidar mensuplarını birazcık kızdırırdınız; o kadar!
Ama bugün böyle bir sorun da kalmadı. Çünkü iktidarla bu operasyonu sürdüren cemaatin yolları ayrıldı. Yani siz; kendinizi garantide hissettiğiniz anda konuştunuz. Bir askere söylenecek en son sözdür bilirim ama sizin bu korkaklığınız yüzünden dava arkadaşlarınız boş yere hapis yattı.
***
O et, kasapta değil; ocaktaydı; siz laf cambazlığı yaparak soğan doğramaktan kaçındınız beyler!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder