9 Ocak 2012 Pazartesi

Amerikalı Albayı tutukladım, soyundurup sorguladım


Uludere'nin eski komutanı Kurmay Albay Aziz Ergen, Aydınlık'a anlattı:
 
"2003-2005 yılları arasında, 35 köylünün öldürüldüğü bölgenin (Şırnak Uludere Gülyazı) Taktik Jandarma Sınır Alay Komutanı idim."
 
"19 Temmuz 2004 günü alayıma bağlı timler örgüt kamplarını gözetlemek için harekete geçmişlerdi.
Irak'ın kuzeyinde, bir Amerikalı Albay (Martin Rollinson)
              yanında 5 CIA peşmergesi ile PKK'lılar olduğu halde,
                                              bizim timleri yakalamaya teşebbüs etti.
Haberi alır almaz gece timlerin olduğu noktaya ulaştım.
Timimizi Amerikalı Albaya ve PKK'lılara kaptırmadan
                  Amerikalı Albayı ve muhafızı 5 CIA peşmergesini esir aldım.
5 saat süreyle soyundurup sorguladım.
Amerikalı Albay bana:
    "Amerikanın işgal ettiği Irak topraklarına nasıl girersiniz" dedi.
Eş zamanlı olarak, ABD-Irak-Türkiye masası Ankara'da olağanüstü toplandı.
Amacım, Albay ve CIA peşmergelerini ayrı ayrı çuvala koyup katır sırtında Alayıma getirmekti.
Ancak bana, Amerikalı Albayın uydu telefonundan dönemin Kara Kuvvetleri Komutanı Aytaç Yalman'ı aramam talimatı verildi.
Yaptığım görüşmede komutanım Yalman bana "Ne yaptınız" diye bağırdı.
Ben de ona: "Komutanım, timlerimizi yakalayıp çuval geçireceklerdi" dedim.
Komutan Yalman, Amerikalı Albayı telefona istedi ve bir nevi özür dileyerek serbest bıraktırdı.
Bütün silah arkadaşları Balyoz davasından tutuklanırken Yalman'a hiçbir soruşturma açılmaması hep dikkatimi çekti."
 
********
 
Albay Aziz Ergen de Ergenekon'da!
14 Temmuz 2010 Çarşamba

Çuval'ın intikamı olarak ABD'li Albayı soyup sorgulayan  
                   Emekli Albay Aziz Ergen hakkında
Ergenekon’un bir kolu olduğu iddiasıyla soruşturma başlatıldı.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder