Ankara Valiliği NATO Zirvesi nedeniyle 28 Haziran - 10 Temmuz arasındaki tüm etkinlikleri yasakladı. Açık hava ve kapalı salon toplantıları, stant açmak, çadır kurmak, pankart asmak, bildiri dağıtmak yasak.
TBMM bile faaliyetlerine ara verdi. 9 ilçedeki kamu kurum ve kuruluşlarının zorunlu hizmetler dışındaki personeli 6 - 12 Temmuz arasında idari izinli sayılacak.
15 bulvar, 20 cadde trafiğe kapatılacak. bazı bölgelerde sinyal kesiciler çalışacak, telefonlar çekmeyecek.
Bu yüzden, Vatan Partisi ve Türkiye Gençlik Birliği'nin
4 Temmuz'da yapacağı NATO karşıtı basın açıklaması ve yürüyüş 27 Haziran Cumartesi gününe alındı.
Aydınlık Gazetesi ve ULUSAL KANAL muhabirlerinin NATO toplantısını izleme isteği kabul edilmedi. NATO Brüksel ofisi
gönderdiği yanıtta "İsteğiniz kabul edilmedi. Kesin olan bu kararın nedenleri tartışmaya açık değildir." dedi:
"I cannot discuss the reasons for this decision, which is final."
Karar hakkında görüşüne başvurduğumuz Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı yetkilileri: "Biz bile izin başvurusu yaptık. Zirveyi izinle takip edeceğiz" dediler.
Böyle bir utanç olabilir mi? Kendi ülkemizde yapılan toplantıyı izlemek için Cumhurbaşkanlığı yetkilileri bile NATO'dan izin alacak. Türkiye sömürge midir?
Vatan Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Ankara İl Başkanı Utku Reyhan, 27 Haziran’daki programın ayrıntılarını açıkladı. Reyhan, saat 15.00’te Meşrutiyet Caddesi’nden başlayacak yürüyüşün Selanik Caddesi üzerinden İzmir-1 Caddesi’ne ulaşacağını, saat 16.00’da ise “NATO’nun Cenaze Töreni” başlıklı basın açıklaması yapılacağını bildirdi.
“Burada NATO’nun tabutunu taşıyacağız, NATO’nun mezar taşını taşıyacağız ve NATO’nun helvasını dağıtacağız. Artık çatırdayan, beyin ölümü gerçekleşen ve fiziki ölümünün yaklaştığını düşündüğümüz NATO’nun helvasını halkımızla birlikte yiyeceğiz.”
İmza masalarında “Türkiye NATO’dan çıksın!”, “İncirlik ve Kürecik üslerine el konsun!” talepleri dile getirildi.
+++
arşiv:
Bay
Kemal’e 6 OK yol haritası – Bölüm 3: NATO - TRÇİ
+++






Hiç yorum yok:
Yorum Gönder