21 Haziran 2026 Pazar

Bay Kemal'e 6 OK yol haritası - Bölüm 4: Atatürk'ün KİT'leri


12 Eylül Turgut Özal - Kenan Evren darbesinin, yani Amerikan emperyalizminin dayattığı "özelleştirme" uygulamasının Türk ekonomisini çökertme hedefli olduğu bir kez daha kanıtlandı.

12 Eylül'den bu yana gelen tüm Hükümetler özelleştirme yaptı. Hiç birisi de (sözde Atatürkçü CHP dahil) "Atatürk'ün bin bir emekle kurduğu bu KİT'leri neden satıyoruz?" demedi.

Şeker fabrikaları, TEKEL, Sümerbank, TÜPRAŞ, Demir Çelik Fabrikaları, SEKA, aklınıza gelen her şey haraç mezat satıldı.

ANAP (Özal), DYP-SHP, DYP-CHP, Refah-Yol, ANAP-DSP-MHP ve son olarak Ak Parti 12 Eylül'ün tüm emirlerini canla başla uyguladılar. 

Sözde 12 Eylül'e karşı açıklamalar yaptılar, "12 Eylül Darbe Anayasası değişmeli" dediler, Kenan Evren'leri sözde yargıya verdiler, ama 12 Eylül'ün tüm emirlerini -özelleştirme dahil- uyguladılar ve hiç utanmadılar.

Ak Parti'nin özelleştirme uygulamalarını CHP: "Çok ucuza satıyor" diye eleştirdi, özelleştirmenin kendisine karşı çıkmadı.

+++

2015'de özelleştirilen Soma Termik Santrali bugün iflas etti.

"Devlet verimsiz işletiyor, özel sektör kar etmek için verimli işletir." savı bir kez daha çürüdü.

Vatan Partisi Genel Sekreteri Özgür Bursalı açıkladı.

Santral, özel bir şirket olan Konya Şeker A.Ş.'ye 685 milyon dolar bedelle satıldı.

Özelleştirmeden önce, devlet yönetiminde iken 1 milyar TL olan borcu şimdi 20 milyara çıktı.

Düzenli şekilde her yıl kâr ederken, şimdi borca battı.

Devlet yönetiminde iken Türkiye'nin en büyük 80 kuruluşu arasında iken şimdi 322. sıraya düştü.

5,1 milyar kilowatt olan yıllık enerji üretimi 1,5 milyara düştü.

Türkiye'nin elektriğinin %7'sini karşılayan santral son günlerde ancak %0,3'ünü karşılıyordu.

Konya Şeker, TKİ'den (Türkiye Kömür İşletmeleri) 450 milyon dolarlık kömür aldı, ödeme yapmadı. Devlet zarar etti.

Sonunda özel şirket "Bu işi yürütemiyoruz" diyerek santrali kapatma kararı aldı. 


Vatan Partisi Genel Sekreteri Özgür Bursalı'nın basın açıklamasının video kaydı


Vatan Partisi: Santral kapatılmasın, kamulaştırılsın.
Üretim devam etsin.

+++

Arınma Listesi Öneri No:6

CHP Manisa Milletvekili Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, durumun ciddiyetine dikkat çekerek santralin kamulaştırılması ve mağduriyetlerin giderilmesi için iktidara acil çağrı yaptı.

Şimdi Sayın Kılıçdaroğlu'na 6 OK hedefinde aşması gereken bir engeli anımsatıyoruz: Atatürk'ün binbir emekle meydana getirdiği ve Amerikancı hükümetler tarafından haraç mezat satılan KİT'leri geri almak.

Bu konuda kendisine yardımcı olmak amacıyla Vatan Partisi Milli Hükümet Programı'nın ilgili maddesini sunuyorum:

"Milli Hükümet Programı Madde35: 
Özelleştirmeye Son, KİT’lerin Verimli Kılınması

Özelleştirme kapsamında bulunan ve yürütülen bütün işlemler derhal durdurulacaktır. Özelleştirme kapsamına alınan ve özelleştirilen, ortaklık yapısı kısmen ya da tamamen değiştirilerek yönetimi yabancı sermaye ve işbirlikçilerine veya yerli sermayeye devredilen ya da bunlarla paylaşılan İktisadi Devlet Teşekkülleri, Kamu İktisadi Kuruluşları ve bunların iştirakleri yeniden kamulaştırılacaktır. Özelleştirmeyle ilgili bütün işlemler ayrıca soruşturulacaktır.

İktisadi Devlet Teşekküllerini, Kamu İktisadi Kuruluşlarını ve bunlara ait iştirakleri verimli hale getirmek için, gerekli kaynaklar bütçeden karşılanacak ve Devlet Yatırım Bankası yeniden örgütlenecektir."

Sayın Kılıçdaroğlu,

Bir CHP Milletvekilinin yalnızca Soma için iktidara çağrı yapması yeterli değildir. Bu çağrıyı bizzat siz yapmalısınız.

CHP eğer gerçekten Atatürk'ün partisi olma yoluna girecekse, 6 OK'a yönelmek istiyorsa, DEVLETÇİLİK OKU'nun gereği olarak CHP Programı'na yukarıda verdiğimiz Vatan Partisi Programı'ndaki gibi bir madde koymalıdır. 

Atatürk'ün KİT'leri devlet yönetimine geri dönmelidir.
Özelleştirmeye son verilmelidir. 12 Eylül dönemi bitirilmelidir.

Bu, size 6 numaralı önerimizdir.

+++

Özgür Bursalı:

SOMA’NIN CAN DAMARI KESİLİYOR

TKİ borca batarken, santrali işleten firma parasını ödemediği kömürden ürettiği elektriği satarak ciddi gelir elde etti.

Özel çıkar uğruna kamu kurumumuz olağanüstü zarar etti.

TKİ kömür vermeyi kesti.

Santral kapalı kaldı.

Madenler ürettikleri malı satamaz hale geldi.

Maaşlar ödenmedi, işten çıkarmalar başladı.

Nakliyeciler çöktü.

Esnaf sıkıntı yaşadı.

Soma’nın ekonomisi derinden sarsıldı.

İşte özelleştirme manzarası:

Santral batıyor.

TKİ batıyor.

Hatta santrali işleten firma dahi büyük zarara uğruyor.

İşçi ekmeğinden oluyor, Soma kaybediyor, Türkiye kaybediyor.

Özetle Soma Termik Santrali’nin sonunu özelleştirme politikaları getirmiştir.

Yakın zamanda Soma’da faaliyet yürüten Yeni Anadolu Madencilik üretime son verdiğini açıklamıştı. 1361 işçi kapının önüne konuldu. Görünen o ki başka ocaklar da kapanacaktır.

10 bin işçinin kapı önüne konulma tehlikesi vardır.

Bunun altından nasıl kalkacaksınız?

Türkiye’nin üretimine, istihdamına, güçlenmesine, zenginleşmesine, binlerce maden ve santral çalışanını kapıya atarak mı katkı sunacaksınız?

https://www.aydinlik.com.tr/haber/vatan-partisi-genel-sekreteri-ozgur-bursali-soma-termik-santrali-derhal-kamulastirilsin-580774

+++

Yol Haritası arşivi:

+++

CHP’de 2 çizgi kavgası: Mandacılığa karşı Tam Bağımsızlık 

+++


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder