8 Ekim 2019 Salı

Doğu Perinçek: Mahvolursun Trump

Trump "Türkiye ekonomisini tamamen yıkıp yok edeceğim" dedi,

Doğu Perinçek, ULUSAL KANAL'da yanıtı yapıştırdı:

"Trump, sen ancak ABD'yi mahvedebilirsin"

Video kaydı:
Perinçek'in konuşmasının satır başları:

"Trump olsa olsa  ABD ekonomisini imha edebilir. Trump'ın gücü Amerika'yı
yok etmeye yeter, Türkiye'yi yok edemez.

ABD yenildi, TSK Amerika'ya rağmen arslanlar gibi Fırat'ın doğusuna girmeye
hazırlanıyor. TSK 24 Ağustos 2016'da Fırat Kalkanı harekatı ile ABD-İsrail
Koridoru'nu yarıp geçmişti. Trump o zaman Türkiye ekonomisini imha edemedi,
şimdi mi edecek? TSK daha sonra Afrin'e girdi ve Trump'ın piyonlarını imha
etti. İçeride de TSK ve Türk Polisi PKK'yı hendeklere gömdü. 

Suriye Ordusu da Esad'ın önderliğinde ABD piyonlarını yenilgiye uğrattı.
Sonunda, Irak'ı işgal ederek bölgeye silahla gelen ABD silahla yenildi ve
şimdi pılısını pırtısını toplayıp çekilmeye başladı.

Trump'ın bu sözleri palavra. Türkiye ekonomisini imha etmeye kalkarsa,
bu, Türkiye'ye en büyük iyilik olur. Çünkü Türkiye'nin buna cevabı Üretim
Devrimi olur. Ve Türkiye Avrasya Birliği'ndeki yerine daha sağlam bir şe-
kilde yerleşir. Burada kaybeden Trump olur."

+++

Yanıt, "MahvolursunTrump" etiketi altında twitterde de yayınlandı.

Etiket trendlere girdi. Ancak twitter yönetimi müdahale ederek "Mahvolursun
Trump" etiketini trend listesinden kaldırdı ve böyle bir etiketin yayına girmiş 
olmasından dolayı özür diledi.

ABD'li Breitbart haber sitesi, "MahvolursunTrump" sözlerini "Trump'a Ölüm"
(Die Trump) olarak tercüme etti.

Video kaydı:


Trump 7 Ekim 2019 günü şöyle yazmıştı:

"Daha önce kuvvetle belirttiğim ve şimdi yinelediğim gibi, eğer Türkiye 
benim büyük ve emsalsiz bilgeliğimle sınırları aşmak olarak nitelediğim
herhangi bir şey yaparsa, Türk Ekonomisi'ni yıkıp yok edeceğim. (Daha
önce yaptım)


Büyük ve emsalsiz bilge. Adam hem magaloman (büyüklük hastası) hem de
narsist (kendine hayran).

+++

Trump aynı gün twitterden bir açıklama daha yaptı, kirli amaçları için maşa
olarak kullandığı PKK'yı piç gibi ortada bırakmasını haklı çıkarmaya çalıştı:

"Kürtler bizimle birlikte savaştı, ancak bunu yapmaları için onlara çok para
ödendi ve teçhizat verildi. Yıllardır Türkiye'ye karşı savaşıyorlar. Bu savaşı
3 yıl boyunca engelledim. Ancak bizim için bu saçma, çoğu aşiret kaynaklı
sonu gelmez savaşlardan uzaklaşmamızın ve askerlerimizi eve geri getir-
menin artık zamanı."

ABD yenildi, Kürdistan kurma hayalleri yerle bir oldu, şimdi bu hayali için
tepe tepe kullandığı PKK'yı "aşiret savaşı" yapmakla suçlayarak sütten
çıkmış ak kaşık ayaklarına yatıyor Bay Tramp.

Ve gazetecilere şu açıklamayı yaptı:

"Uzun yıllardır Suriye'deyiz. Suriye'deki görev kısa vadeli olmalıydı.
Girip çıkmamız gerekirdi. Erdoğan ile iyi ilişkilerimiz var. Suriye'de 
kimsenin tarafını tutmuyorum."

+++

Trump, aynı gün yaptığı telefon görüşmesini şöyle anlattı:

"Erdoğan'a Suriye'de herkese saygıyla davranacağını umduğumu söyledim
Türkiye'nin operasyon yapacağı bölgede 50 civarında ABD askeri var, bunlara
zarar gelmesini istemiyorum. Erdoğan'a bizden kimseye zarar vermemesini,
bunun büyük bir sorun olacağını söyledim. 

Türkiye uzun süredir düşmanı olan PKK ile savaşıyor. Tüm bunların Obama 
yüzünden başladığına dair bugün bazı haberler okudum. Obama, Türkiye ve
PKK arasında bir savaş başlattı."

Aha, PKK'dan sonra şimdi de Obama'yı suçladı. Patriot vermediği ve 
Türkiye'nin S-400 almasına yol açtığı savıyla Obama'yı geçen sene 
Erdoğan ile görüşmesinde de suçlamıştı.

+++

Trump, Erdoğan ile görüşmesini anlatmayı sürdürdü:

"Rahip Brunson konusunda Türkiye'nin ekonomisine büyük zararlar verdim.
Türkiye'ye bizim düşündüğümüzün dışında bir şey yaparlarsa büyük oranda
yok edilmiş bir ekonomi ile karşı karşıya kalacaklarını söyledim."

+++

Trump, Suriye'den çekilme konusunda şöyle dedi:

"8 ay önce de bu kararı verdiğimde ilgili kişilerle (Pentagon) yine istişare
etmiştim. 2 bin kadar askerimizi orada bıraktık ve yavaş yavaş azalttık.
IŞİD'i yendiğimiz zaman orada 40 yıl daha kalmak istemediğimi söyledim.
Orada istediğiniz kadar kalın sonunda aynı şey olacaktı. Eğer kalsanız,
sonunda yine aynı sorunlarla yüzleşecektiniz. O yüzden şu anda doğru
olan şeyi yaptığımızı düşünüyorum. Ben tüm seçim süreci boyunca bunları
söyledim zaten. Bazılarına sürpriz olsa da ben bunları söylemiştim."

Tercümesi: Yenildik, Kürdistan'ı kuramadık. 40 yıl daha orada kalsak yine
kuramayacağız. Bu yüzden Suriye'den çekiliyoruz. On yıllar önce Baba
Barzani'ye yaptığımız gibi şimdi de PKK'yı piç gibi ortada bırakıyoruz.

+++

New York Times:
"Trump, ABD'nin Suriye politikasını değiştirdi."

Trump Aralık 2018'de Suriye'den çekilme kararı aldı. Fakat ABD Savunma 
Bakanlığı (Pentagon), ABD istahbarat birimleri ve bazı Avrupa devletlerinin 
tepkileri üzerine geri adım attı.

Şimdi ise, Savunma ve Dışişleri Bakanlıklarındaki üst düzey yetkililerinden
gelen tavsiyelere uymayıp Türkiye'nin Suriye'ye operasyon düzenlemesine
izin vererek ABD'nin politikasını değiştirdi.

Halbuki daha geçen hafta ABD üst düzey yetkilileri SDG'yi (PKK) koruma
ve Türkiye'nin operasyonunu engelleme konusunda fikir birliğine varmıştı.

Türkiye'nin ne kadar içeri gireceği ve SDG ile çatışıp çatışmayacağı
bilinmiyor. Gazetemize konuşan Suriye uzmanları, SDG'nin Türkiye'ye
karşı koyabilmek için Suriye Ordusu ile anlaşmaya yanaşabileceği görüşünde.

+++

ABD Temsilciler Meclisi Ruben Gallego:

"Türkiye'nin operasyonuna izin vermek Orta Doğu'da istikrarı bozar.
Kürtler bir daha asla Amerika'ya güvenmeyecek.
Kendilerini korumak için yeni müttefikler arayacaklar."

https://www.aydinlik.com.tr/new-york-times-trump-abd-nin-suriye-politikasini-degistirdi-dunya-ekim-2019

+++

ABD bu arada PKK'ya silah ve malzeme sevkıyatı yapmaya devam ediyor.
Son bir haftada Irak üzerinden gönderilen TIR sayısı 600'e yaklaştı.

7 Ekim günü saat 21:00'de Simelka Sınır Kapısı'ndan giren 80 adet TIR'ın
kasası açık olanlarda 4x4 pikaplar ve beton bloklar bulunduğu görüldü.

Bugüne kadar ABD'nin PKK'ya gönderdiği silah ve malzeme yüklü TIR sayısı
on binleri buldu.



+++

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder