27 Şubat 2019 Çarşamba

1 Nisan sonrası kıyametin habercisi: Mazot ve petrole zam

Sabahattin Önkibar, bugün Aydınlık'taki köşesinde 
kıyametin habercisini yazdı:

Tayyip Erdoğan "Anketlere inanmıyorum" noktasına geldi.
Çünkü anketlere göre AKP yerlerde.
Erdoğan panikte. Günde 3 miting yaptığı bile oluyor.

Dikkatinizi çekiyorum:
Böyle bir tabloya rağmen iktidar önceki akşam motorine
28, benzine 13 kuruş daha zam yaptı.

Niçin?

Çünkü ekonominin bir aylığına kadar bile durumu idare
etmeye mecali kalmadı.

1 Nisan'da ekonomide kıyameti andıran dehşet kararlar alınacak.

Aydınlık, 13 Şubat 2019

Türkiye Yol-İş Sendikası Genel Başkanı Ramazan Ağar, son 6 ayda 545 bin
işçinin işten çıkarıldığını açıkladı.

Doğu Perinçek, yalnızca Gaziantep Sanayi Bölgesi'nde 50 bin işçinin işten
çıkarıldığını açıklamıştı.

Tüm yurtta işten atılan işçi sayısı 700 bini geçti.

Aydınlık, 18 Şubat 2019

Kriz nedeniyle çok sayıda fabrika ya üretimi düşürdü, ya da durdurdu.
Bazı fabrikalar da satılık levhası astı. Firma sahipleri yurt içinde ve
yurt dışında müşteri arayışında.



AKP iktidarı krize karşı önlem almaya hevesli görünmüyor. Borçlanma
ekonomisi ile hala yola devam edebileceÄŸi ham hayalinde.

Tayyip Bey ara sıra Vatan Partisi'nden duyduğu "Üretim Ekonomisine
geçeceğiz" sözlerini yinelese de, bu yolda bir girişimde bulunmuyor.

İlan ettiği "Üretim Ekonomisi Programı" ise israfın önlenmesi ekseninde
dolanıp duruyor. Programın içeriğinde üretim yok.

Sanayicinin, tarımın, hayvancılığın desteklenmesi yok.
Üretebileceğimiz tarım ve sanayi mallarının ithal edilmemesi yok,

"Yerli ve milli" deyip duruyor ama destek vermediği yerli üretici ithal malla
rekabet edemez duruma düşüp üretimi sürdüremiyor. Samandan canlı
hayvana, arpadan tütüne, pamuktan sanayi ara malına kadar akla gelen
her malı ithal ediliyor, yerli üretim öldürülüyor.

Çünkü bu düzenin devamında çıkarı olan ithalatçı, döviz bağımlısı çıkar
guruplarının direncini kıramıyor. Çünkü AKP o guruplara dayanıyor.
Tarikat gurupları da bunlarla iç içe.

Bakınız:
Tayyip Bey niçin Üretim Ekonomisi'ne geçemiyor.
https://aliserdarbolat.blogspot.com/2018/10/tayyip-bey-nicin-uretim-ekonomisine.html

++++

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder