31 Ekim 2016 Pazartesi

Meclis'teki Atatürk tabloları


Atatürk'ün Mareşal üniformalı tablosu darbe akşamı bombalanan Meclis'teki
tadilat kapsamında muhalefet kulisindeki yerinden kaldırılıp "TBMM Başkanla-
rı'na Verilen Hediyeler" bölümünde duvara asıldı.


Azerbaycan Eski Cumhurbaşkanı Haydar Aliyev tabloyu TBMM Eski Başkanı
Hüsamettin Cindoruk'a hediye etmişti.

AKP'li Meclis İdare Amiri Salim Uslu "Esas sorun Meclis'te üniformayı temsil
eden mekanizmaların ortadan kaldırılmasıydı. Üniformalı resim kışlada olur,
hiç bir şekilde Meclis'te olmaz" demişti.



Yine tadilat gerekçesi ile Meclis'te Milletvekilleri lokantasındaki yerinden
kaldırılmış olan Atatürk tablosu tadilat sonrasında lokantadaki yerine konuldu.

Tablo, Atatürk'ü Savarona Yatı'nda rakı eşliğinde yemek yerken gösteriyor.

Tabloyu yapan ressam Yaşar Çallı, Erbakan döneminde kendisinden tablodaki
rakı bardağının saklanmasının istendiğini, bu teklifi kabul etmediğini, Bülent
Arınç'ın Meclis Başkanı olduğu dönemde ise tablonun kaldırılmak istendiğini
söyledi.

Çallı, tablo hakkında şu bilgileri verdi:

"Orijinal fotoğrafta da rakı bardağı vardı. Ben Dolmabahçe rıhtımına uyarladım
ve masaya meyve koydum. Fonda da Topkapı Sarayı'na yer verdim. O günkü
Meclis yöneticileri 'Rakı bardağını yok sayamaz mısın?' dediler. 'Kimin haddine
Atatürk'ün rakısını yok saymak' dedim. Tabloyu Bülent Arınç'ın TBMM Başkanı
olduğu dönemde de kaldırmaya çalışmışlardı. Ben 2002'de emekli olana kadar
dünyadaki tek Meclis ressamı idim. "

https://onedio.com/haber/ataturk-un-rakili-tablosu-meclis-lokantasindan-kaldirildi-736822

                                                           Ressam Yaşar Çallı

*********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder