23 Ağustos 2023 Çarşamba

İstanbul'u Anadolu'ya taşıma planı

Dr. Doğu Perinçek, 29 Haziran 2021 günü Vatan Partisi'nin İstanbul'u taşıma planını şöyle açıklamıştı:

"İstanbul Kanalı, İstanbul için bir cinayet. 
İstanbul'u katletmek diyebiliriz.
25 milyonluk bir İstanbul, bütün Türkiye'nin dengelerini bozar, İstanbul'u da mahveder.

Vatan Partisi olarak hedefimiz, İstanbul'u 15 - 20 yıl içinde 
      5 milyonluk bir kültür ve finans kentine çevirmek. 
                          Sanayi olmaması lazım.

Sanayiyi yavaş yavaş İstanbul'dan Anadolu'ya kıraç, taşlık, dağlık arazilere kaydırmamız lazım.

'İstanbul'da liman var, oradan kolay yükleriz' gibi zorlamalarla piyasa bizi bu noktaya getirdi. İstanbul'u küçültmemiz lazım, büyütmek değil.

Hele bir de ada haline getirmek, Kanal İstanbul, oraya 5 - 6 milyon nüfus daha yığmak çok büyük yanlış."

Ayrıntılı bilgi için bakınız:
Hedefimiz İstanbul'un nüfusunu 5 milyona indirmek 

+++

Aradan 2 yıl geçti.

Tarih 20 Ağustos 2023

Ak Parti Hükümeti'nin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, olası büyük depreme karşı hazırlıklar kapsamında İstanbul sanayisini taşıma planını açıkladı.

ANADOLU SANAYİ HATTI: 
Özellikle de üretim, sanayi merkezleri ile limanlar arası bağlantıların demiryolları üzerinden sağlanması konusunda çalışacağız. Bu çerçevede sanayinin Marmara Bölgesi’ndeki ağırlığını mümkün olduğunca seyrelterek, Anadolu’ya Ankara, Konya, Nevşehir, Aksaray üzerinden bir hatta yayılmasını sağlamak istiyoruz.

MARMARA RAHATLATILMALI
Bir deprem gerçeği olmasının yanı sıra Marmara Bölgesi’ni her açıdan rahatlatmak gerekiyor. Tüm sanayi kuruluşlarının taşınması elbette mümkün değil ancak sanayici için Anadolu’da cazip alanlar oluşturarak en azından bundan sonraki sanayi yatırımlarının oralarda gerçekleşmesini sağlamak mümkün.

OSB’LER LİMANA BAĞLANACAK
Bu çerçevede bizden beklenen mevcut ve oluşturulacak yeni Organize Sanayi Bölgeleri’nin (OSB) kısa kısa hatlarla, ana hatlara oradan limanlara bağlanmasını demiryolları aracılığıyla sağlamak. Sanayicinin sanayi bölgesinden malını doğrudan yükleyebileceği bir kolaylığı oluşturmak. 


+++

Bakan konuya doğru yaklaşmış. Ancak hatası İstanbul ile Marmara'yı birlikte ele alması. Çünkü depremden en çok zarar görecek olan yer İstanbul ve sanayi burada yoğunlaşmış durumda. Marmara yerine özellikle İstanbul için çalışma yapılmalı, Vatan Partisi'nin yaptığı gibi.

Yine de "Yetmez ama evet" diyoruz.

Ancak, bu planını uygulamaya koyacak iradesi var mıdır? Varsa bile Berat Albayrak örneğinde olduğu gibi engellenmeyeceğinin, hatta görevden alınmayacağının garantisi var mıdır? Ne yazık ki yoktur.

+++

Korkulan şudur: Ak Parti "Üretim devrimi yapacağız" demişti. Bakan Berat Albayrak da bu devrimin rotasını çizmişti. Ancak Londra ve New York'taki kan emici tefeciler feryadı basıp yerli işbirlikçileri yardımıyla "damat" edebiyatını başlatınca Tayyip Erdoğan baskılara dayanamayıp damadı görevden almıştı. Böylece Ak Parti'nin Üretim devrimi macerası başlamadan bitmişti. "Özal ekonomisinin sonu" diye sevinmiştik. Sevincimiz kursağımızda kalmıştı.

Sanayinin Anadolu'ya taşınması devrimi de Bakan Uraloğlu'nun başını yemesin? Korkulan budur.

Ayrıntılı bilgi için bakınız:

Damadın kan emici ilahlara kurban edilmesi 23-03-2021

Berat Albayrak ve Özal ekonomisinin sonu 16-08-2020

+++

Cumhuriyet'in 29-06-2021 günlü haberi: 

+++

Atatürk döneminde niçin sanayi İstanbul'a değil de ülkenin çeşitli yerlerine yayıldı, hiç düşündünüz mü? Aynı sisteme geri dönmemiz gerekiyor. Günümüzde sanayinin yarısı İstanbul'da toplanmıştır. Bu durum sürdürülebilir değildir.

Atatürk'ün açtığı fabrikalar :
1-Ankara Fişek Fabrikası (1924)
2-Gölcük Tersanesi (1924)
3- Şakir Zümre Fabrikası (1925)
4-Eskişehir Hava Tamirhanesi (1925)
5-Alpullu Şeker Fabrikası (1926)
6-Uşak Şeker Fabrikası(1926)
7-Kırıkkale Mühimmat Fabrikası (1926)
8-Bünyan Dokuma Fabrikası (1927)
9-Eskişehir Kiremit Fabrikası (1927)
10-Kırıkkale Elektrik Santrali ve Çelik Fabrikası (1928)
11- Ankara Çimento Fabrikası (1928)
12-Ankara Havagazı Fabrikası (1929)
13-İstanbul Otomobil Montaj Fabrikası (1929)
14-Kayaş Kapsül Fabrikası (1930)
15-Nuri Killigil Tabanca, Havan ve Mühimmat Fabrikası (1930)
16-Kırıkkale Elektrik Santrali ve Çelik Fabrikası (1931- Genişletildi)
17-Eskişehir Şeker Fabrikası (1934)
18-Turhal Şeker Fabrikaları (1934)
19-Konya Ereğli Bez Fabrikası(1934)
20-Bakırköy Bez Fabrikası (1934)
21-Bursa Süt Fabrikası (1934)
22-İzmit Paşabahçe Şişe ve Cam Fabrikası (1934 Temel atma)
23-Zonguldak Antrasit Fabrikası (1934 Temel Atma)
24-Zonguldak Kömür Yıkama Fabrikası (1934)
25-Keçiborlu Kükürt Fabrikası (1934)
26-Isparta Gülyağı Fabrikası (1934)
27-Ankara, Konya, Eskişehir ve Sivas Buğday Filoları (1934)
28-Paşabahçe Şişe ve Cam Fabrikası (1935 - Tamamlandı)
29-Kayseri Bez Fabrikası (1934 Temel atma)
30-Nazilli Basma Fabrikası (1935- Temel atma)
31-Bursa Merinos Fabrikası (1935 Temel Atma)
32-Gemlik Suni İpek Fabrikası (1935 Temel Atma)
33-Keçiborlu Kükürt Fabrikası (1935)
34- Ankara Çubuk Barajı (1936)
35-Zonguldak Taş Kömür Fabrikası (1935)
36-Barut, Tüfek ve Top Fabrikası (1936)
37-Nuri Demirağ Uçak Fabrikası (1936- İlk Türk Uçağı NUD-36 üretildi)
38-Malatya Sigara Fabrikası (1936)
39-Bitlis Sigara Fabrikası (1936)
40-Malatya Bez Fabrikası (1937 temel atma- Bu fabrika hariç bütün bez ve dokuma fabrikaları Atatürk'ün sağlığında açılmıştır.)
41-İzmit Kağıt ve Karton Fabrikası (1934- Temel Atma)
42-Karabük Demir Çelik Fabrikası (1937- Temel Atma)
43-Divriği Demir Ocakları (1938)
44-İzmir Klor Fabrikası (1938- Temel Atma)
45-Sivas Çimento Fabrikası (1938-Temel Atma)


+++

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder