4 Kasım 2013 Pazartesi

Saç örtmek din emri değildir

Osmanlı halifelerinin eşlerinin ve kızlarının başı açıktı.
Şeriatla idare edilen ülkelerin yöneticilerinin de eşlerinin başı açık.

İşte saç örtmenin din emri olmadığının fotoğraflarla ispatı.

Mehmet Akif Ersoy'un eşi, kızı,oğlu
Eşi İsmet Hanım, kızı Feride ve oğlu Suad.
Mehmet Ákif 1897 yılında Tophane-i Ámire veznedarı Mehmet Emin Bey'in kızı ile evlenmiş.
Evlendiklerinde Akif 25, eşi 20 yaşında imiş. 6 çocukları olmuş
Eşinin de, kızının da başları açık.
Mehmet Akif gibi İslam dinini çok iyi bilen ve ömrü bu dini müdafaa etmekle geçmiş olan bir kişinin ailesinin başının açık olması, gericilerin "Baş örtüsü Allah'ın emridir" fetvasının geçersiz olduğunu kanıtlamaktadır.

Kanuni'nin kızı Mihrimah Sultan. Tacın altından saçları görünüyor.
Üsküdar'daki Mihrimah Sultan Camisi restorasyonu sırasında bu resmi asan da AKP zevatı... Bundan daha kapalı resmini bulamamışlar.

Resmi büyütmek için üzerine tıklayınız
Sadece Abdülmecit değil, hiç bir halifenin eşi veya kızının başı kapalı değildir.
Siz bütün dünya Müslümanlarının lideri olan Halifelerden daha mı iyi biliyorsunuz?

Suudi Prenses Almira
Suudi Arabistan'da şeriat yasaları geçerli. Hani baş bohçası, hani kara çarşaf, hani türban nerede?

Suudi Prenses Almira Bodrum'da halkın arasında

Katar Emiri'nin eşi Şeyha Muzah ve Emine Erdoğan
Katar, şeriatla idare ediliyor

Esma Esad ve Emine Erdoğan

Dubai Emiri El Maktum ve eşi Haya.
Bu ülkede şeriat yasaları geçerli. Hani baş bohçası?

El Maktum ve Haya İngiltere gezisinde

Dubai Emiri El Maktum ve kızı Mehra

Ürdün Kraliçesi Ranya El Abdullah

Fas Kraliçesi Lalla Selma değişik saç modelleri ile karşınızda
***********

10 yorum:

  1. Ulan harbi gerizekalıymışsın fotoğraflarla dini vecibeleri ispatlıyorsunda dinin kitabında yazana inanmıyorsun. Bu beyinle fazla makale yazmaya uğraşma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Diyanet tefsiri de aynı şeyi söylemektedir:

      "... kadınlara söz ve elle tâcizde bulunurlar, yakalandıkları zaman da 'Biz onları câriye sandık' derlerdi. Bu mazereti ortadan kaldırmak üzere hür kadınların, dışarı çıkarken, cilbâb ismi verilen dış giysilerine bürünmeleri emredildi.

      Hz. Ömer, hür kadınları câriyelerden ayırarak asayişi korumak maksadıyla câriyelerin cilbâb kullanmalarını yasaklamıştı, daha sonraki dönemlerde bu yasak kalktı.



      Râgıb el-İsfahânî’nin el-Müfredat’ında (“clb” md.) cilbâb, 'baş örtüsü ve entari' olarak açıklanmıştır. Başka kaynaklarda hımâr denilen baş örtüsünden büyük, vücudun üst kısmına giyilen ridâdan küçük dış örtü olarak tanımlanmıştır. Kelimeye çarşaf mânası verenler de olmuştur. Bu mânanın sözlükte dayanağı bulunmakla beraber cilbâb kelimesine yalnızca çarşaf demenin ilmî dayanağı yoktur.



      Konumuz olan Ahzâb sûresinden sonra inen Nûr sûresindeki örtünme, devamlı ve iffeti korumaya yönelik bir farzdır. Burada emredilen cilbâb giyme ise asayişi korumayı ve tacizi önlemeyi hedefleyen geçici bir tedbirdir. Toplum içinde câriye kalmayınca veya hür-câriye farkını ortaya koyacak başka bir işaret bulunduğunda ya da tâcizi engelleyecek farklı tedbirler alma imkânı hâsıl olunca dışarı çıkarken, usulüne göre tesettür (kapanması gereken yerlerin örtülmesi) yapıldıktan sonra bir de, hür kadın alâmeti olarak cilbâb vb. elbiseler giymek gerekli olmaktan çıkmıştır."



      https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Ahz%C3%A2b-suresi/3592/59-ayet-tefsiri

      Sil
  2. “Resulüm! Mümin kadınlara da söyle ki; bakışlarını kıssınlar ve edep yerlerini günahtan korusunlar, -mecburen görünen yerler hariç- zinetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler.”(Nur, 24/31).

    YanıtlaSil
  3. “Resulüm! Mümin kadınlara da söyle ki; bakışlarını kıssınlar ve edep yerlerini günahtan korusunlar, -mecburen görünen yerler hariç- zinetlerini teşhir etmesinler. Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler.”(Nur, 24/31).

    YanıtlaSil
  4. Ulan harbi gerizekalıymışsın fotoğraflarla dini vecibeleri ispatlıyorsunda dinin kitabında yazana inanmıyorsun. Bu beyinle fazla makale yazmaya uğraşma...

    YanıtlaSil
  5. Şahsi kararlar dinin gerçeklerini değiştirmez. Halifenin kızı demekki başını kapamaya zorlanmamış, ne güzel işte. Suudi Arabistan veya başka Arap ülkelerinin başlarındaki aileleri İslam dininin temsili olarak gösterecek kadar enayi yerine koymuşsunuz insanları üstelik. Cahillik masumdur, ilimle yok edilir fakat küstahlık ne pisliktir.

    YanıtlaSil
  6. Türklerde kapanma olayı tamami ile bir sosyal bir olgu diye biliyorum bu yeni kapanma tarzları dinden çok siyasi imgesi var ve alımlı olmak için ellerinden geleni yapıyorlar.

    YanıtlaSil
  7. Müslüman Türk Milleti olarak, Şu dünyada varlık ve etkinlik sebebimiz olan İSLAM'ın, gerizekalıların, cahillerin ve din üzerinden dünyalık dermek isteyen yobazların tasallutundan kurtarılamaması ne acı bir gerçek olduğu hâlâ anlaşılamamış ki zavallı müslümancıkların zırvaları sürmekte...Oysa Peygamber Efendimize bile Kur'an'da "Bilmediğin konuda konuşma!.." emri vardır...

    YanıtlaSil