30 Eylül 2015 Çarşamba

Tayyip'in elini ben sıktım - Bölüm 1


Doğu Perinçek, Ulusal Kanal Haber Artı programında Can Karadut'un sorularını yanıtladı. "Tayyip'in elini ben sıktım" dedi. İşte bant çözümü:

Can Karadut:
Cumhurbaşkanı Erdoğan'la tesadüf olarak safa girerken size elini uzatması ve sizin de elini sıkmanız eleştiri aldı

Perinçek:
Hayır, bu yanlış. Bir kere, bir tesadüf değil. Tesadüf olarak el sıkışmış değiliz. İkincisi, Sayın Erdoğan bana elini uzatmış değildir, ben ona elimi uzattım.O açıdan, ben nezaketen, bana uzanmış bir eli sıkmış değilim. Musalla taşının orasından da geçebilirdi, burasından da. Benim önümden geçerken ben bilerek, kasıtlı olarak ona elimi uzattım. Davutoğlu'na da ben uzattım. Çünkü ben Vatan Partisi'nin Genel Başkanıyım. Ben, Türk Milletini vatan savunmasında birleştirmekle sorumlu ve görevli olan bir partinin Genel Başkanıyım.

Ve bugün, Türkiye terörle mücadele ederken... TSK 24 Temmuz'da önderlik etti, Açılım'dan vazgeçirtti AKP iktidarını, bunlar birer gerçek, ama sonuç itibarıyla bu teröre karşı mücadeleden başarıyla çıkmamız için, bütün partileri birleştirmek durumundayız. Bütün partilerin altındaki kitleyi, seçmeni... Ben, Türk Milletinin başarısı, vatanın bütünleşmesi için elimi uzattım. Ona göre herkes beni değerlendirsin. Burada eli ilk uzatan önderdir. Eli ilk uzatan milleti birleştirme ve vatanı bütünleştirme mücadelesinde cesurdur, kararlıdır. Korkmuyor. Bunlar çok önemli. Orası bir şehit cenazesi. Ve orada milleti birleştirmemiz lazım.

Şu da ilginç, Kılıçdaroğlu her karşılaşmasında elini sıkıyor, değil mi? Niye hiç kimse Kılıçdaroğlu'na "Niye Tayyip Erdoğan'ın elini sıktın" diye sormuyor?

Türkiye'nin girdiği dönemi iyi anlayalım. Bir vatan savunması dönemine girdi. Hükümetin başında olanlar düne kadar Açılım yaptılar, yanlış yaptılar, PKK'yı büyüttüler, beslediler, ama şu anda şu veya bu sebeple bu mücadelede varlar. Zayıflar, titrekler, kararsızlar, yalpalıyorlar, zaten ittifak denen şey böyle bir şeydir. Yani milleti birleştirmek böyledir. Millet birleştiği zaman içinde önde koşanlar da olacak, arkadan gelenler de, titrek olanlar da...

Can Karadut:
Elimi uzattım demeniz şu anlamı siyaseten eleştiri okuna çevirir. Yani siyaseten suçları çok fazla, yıllarca bununla mücadele ettiniz, yarın öbür gün yargılanmazlar ya da yargılamayacaksınız anlamına mı geliyor

Perinçek:
Efendim, doğru bir şey yapıyorum. Ben Türk Milletini ve vatanı devleti ve milleti ile topyekun birleştiren bir projenin başkanıyım. Vatan Partisi diyor ki: Karşımızda Amerika var. PKK'yı üzerimize sürüyor. Avrupa'nın bir çok devleti PKK'yı destekliyor. PKK'yı alt etmek için büyük güçleri bir araya getirmek zorundasınız. "Sen Açılım yaptın" falan, bunlar yanlış şeyler. Geçmişte ne yaparsa yapsın, bugün o mevzilere ne kadar büyük kuvveti sürersek başarı o kadar. Ben PKK'nın bitirilmesini istiyorum. Siz dönüp Tayyip Erdoğan'la kavga ederek, tabii siyasi mücadele yapacağız, ama bu vatan savunmasında, şehit cenazesinde kavga ederek, elini iterek başarıya hizmet edemezsiniz.

Tam tersine, millet ne istiyor? Birleşin diyor. Beni bu PKK belasından kurtarın diyor. Millet böyle, niye elini uzattın falan demiyor. Niye Kılıçdaroğlu'nu beni bu eleştirenler, bu eleştirenlere de meydan okuyorum, çok büyük yanlış içindeler. Lider olan, önder olan herkesi birleştirir bu vatan savunmasında. Ben oraya elimi uzatırken Amerika ile birleşelim diye elimi uzatmıyorum, herkes biliyor Doğu Perinçek'in kim olduğunu ve nerede durduğunu.

Ona ben şehit cenazesinde bir anlamda "İyi ki buradasın, bu cenazeye geldin, bu bayrağın arkasında duruyorsun, Açılım'dan vazgeçtin..." El uzatmak bu anlama geliyor, herkes bunu görüyor. Ve: "Daha tutarlı olalım, Suriye ile, Irak ile, İran ile işbirliği yapalım..."

Şimdi bakın burada benim yüzümün sert olması bile bazı arkadaşların "Bak, elini sıktı ama yüzü sert" Şehit cenazesi, o kendiliğinden olan bir şey.

Ben gerektiği zaman el sıkmamasını da bilirim.

Ama şuna seviniyorum: Hiç kimsenin Tayyip Erdoğan'la el sıkışması gündem olmuyor ve kimse kimseyi eleştirmiyor, Doğu Perinçek bu kadar dikkatli inceleniyor, irdeleniyor ve eleştiriliyor. Demek ki halkımız Vatan Partisi'ni ve Genel Başkanını çok dikkatli izliyor.

8 dakika süreli sesli görüntü kaydı:
veya:

+++++++++++

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder