27 Mayıs 2014 Salı

Bir vatanseverin ardından: Servet Cömert


E. Korg. İsmail Hakkı Pekin, Servet komutanımızın ölümü üzerine Doğu Perinçek'i telefonla aradı. O sırada Servet Cömert hakkındaki köşe yazısını kaleme almakta olan Perinçek, konuşmayı şöyle anlatıyor:

"Bu satırları yazarken şu anda Sayın Komutanımız E. Korg. İsmail Hakkı Pekin telefon etti. Eğirdir Komando Okulu'nda yüzbaşı olarak görev yaparken, Servet Cömert Okul Komutanı imiş. Şöyle anlattı:

"Mükemmel asker, mükemmel insandı. Gerçek bir komando idi. Komando Okulu'nun havasını değiştirdi.
Asker olarak ve insan yönleri ile çok farklı, müstesna bir kişilikti. Emekli olduktan sonra da vatan ve millet hizmetine İşçi Partisi'nde devam etti. Onun için emeklilik yoktu. Son nefesine kadar görevini sürdürdü."

********

İsmail Hakkı Pekin, 25 Mayıs 2014 günlü Aydınlık yazısında Servet Cömert'i anlattı:


Onunla şahsen tanıştığımda, Tuğgeneraldi. Eğirdir’de Dağ Komando Okulu ve Eğitim Merkez Komutanı idi. Çok sevecen, astlarına yardım etmeyi ve onları yetiştirmeyi, yol göstermeyi kendine şiar edinmiş bir general ve komutandı. Bu sabah vefat ettiğini öğrendim. Kendisine Allah’tan rahmet, ailesine ve sevenlerine başsağlığı diliyorum.
Kendisini tanıdığımda, EDOK’ta konsep inceleme subayı olarak çalışıyordum. Hazırlanan konsept ve talimnamelerle ilgili olarak, diğer sınıf okullarına gittiğim gibi, Komando Okulu’na danışmak, tartışmak, onların uygulamalarından yararlanmak üzere giderdim. Üstelik Komando Okulu benim bir yıl kurs gördüğüm ve iki yıl da görev yaptığım bir yerdi. Komutanımla bu vesile ile tanışmıştım. Her gerçek vatansever gibi mütevazı, içi hizmet aşkıyla yanan ve fikirlerimizi, önerilerimizi hoşgörüyle dinleyen biriydi. TSK’nın ve Türkiye’nin sorunlarına duyarlı, geniş yelpazede bilgi dağarcığına sahipti. Belli ki çok okuyor ve kafa yoruyordu. Hem astlarına hem de üstlerine düşüncelerini, önerilerini açıkça söylerdi. O tanışmadan çok etkilenmiştim. Kimdir, nasıl biridir diye araştırdığımda, kendisini daha önce tanıyanlarla görüştüğümde gerçek bir kahraman ve vatansever olduğunu öğrendim ve kendisiyle teması devam ettirdim. Öğrenebileceğim çok şey vardı ve gelişmemde çok faydası oldu.
Çok sayıda subayın yetişmesine hizmet etti
TSK’ya çok önemli birliklerde, fedakârlık ve yürek isteyen görevlerde canla başla hizmet etmiş bu vatansever asker, emekli olduktan sonra uzun süre Harp Akademileri’nde araştırmacı, strateji ve jeopolitik konularında eğitici olarak hizmet etmiştir. Bu görevi sırasında da çalışmalarını, yazılarını, çıkardığı dokümanları ben ve benim gibi çok sayıda asker takip etmiş, onun bilgi birikiminden yararlanmıştır. Strateji ve jeopolitik konularda, çok sayıda subayın eğitimine ve fikri şekillenmesine hizmet etmiştir. Onun için ülkeye ve millet hizmet için bulunulan yer, mevki, makam ve şartlar önemli değildir. Aslolan, vatana hizmettir. O, vatana ve milletine hizmetine 2006 yılından itibaren İşçi Partisi’nde devam etti. Gayretini, fedakârlığını ve hizmet anlayışını aynen devam ettirerek. Bildiklerini, düşündüklerini, tecrübelerini genç kuşaklara aktararak.
Gerçek bir vatanseveri, bir Türkiye sevdalısını; kahraman, fedakâr, bilgi ve tecrübe yüklü bir askerimizi kaybettik. Hepimizin başı sağ olsun. Mekânı cennet olsun.

********
arşiv:
Servet komutanımızı kaybettik   24 Mayıs 2014

1 yorum:

  1. Böyle değerli kahramanlarımızı kaybetmek böyle bir zamanda insana daha ağır geliyor,Nur içinde yatsın komutanımız.

    YanıtlaSil